kymco agility carry stottert volgas bij koude motor

Jjs._b

Well-Known Member
beste mensen,
ik moet voor iemand deze bezorgscooter repareren. er is eigenlijk elke keer iets anders stuk. maar nu hier het probleem:
start perfect en draait goed stationair, maar als je volgas wilt wegrijden stottert hij en komt ie niet vooruit of nauwelijks. halfgas doet ie perfect. dus ik dacht te kleine sproeier. zat namelijk 76 in en std hoort er onbegrensd rond de 80/82. deze erin gedaan, maar het probleem blijft.

er is door een andere monteur ook een dellorto gy6 carburateur opgezet, maar hij is niet meer te bereiken.

als ik hem op de standaard doe en ik doe mijn hand voor het luchtfilter en ik geef gas valt ie bijna uit(verzuipt) en als ik mijn hand dan snel wegdoe wilt ie wel toeren maken en gaat het achterwiel ook snel draaien(klinkt ook gewoon zoals het hoort). dan doe ik hem snel van de standaard af en wil ik rijden, komt hetzelfde probleem weer.

is dit dan een te grote sproeier? ik heb sproeier 75, maar ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt met 76. zal ik het toch proberen? ik dacht dat er een grotere in moest, omdat hij wel goed reed als hij warm is. warme motor heeft minder benzine nodig dan koude motor, dus ik dacht dat hij gewoon te arm stond. maar nu ik dit zo aan het typen ben, ben ik er steeds meer van overtuigd dat de scooter verzuipt ipv te arm loopt.

wat denken jullie?

groet
 
Advertisement - register to remove this

Hij doet het wel beter met 75, maar het probleem is hetzelfde. Moet ik dan nog lager? Want kan de oorzaak zijn van zo een kleine sproeier? Ik heb de kleppen gesteld en hij pakt geen valse lucht
 
Ik heb uiteindelijk hele nieuwe onsteking gemonteerd+nieuwe cdi en sproeier 86 zit er nu in. Hij start en rijd goed, maar wilt niet exht stationaire lopen. Alsof hij valse lucht pakt, maar hij rijdt prima en reageert ook niet op remreiniger bij de inlaat
 
Back
Top