Kymco agility Carry 2015 valt steeds uit

Docdoc

New Member
Hallo allemaal!!!
Ben nieuw met de 4takt scooters‍♂️
heb een kymco agility Carry 50 uit 2015
Scooter vonkte niet
Heb de ontsteking roestvrij gemaakt ,heb verder de cdi unit vervangen , nieuwe bobine geplaatst met een nieuwe bougie.
De scooter ging aan top! Maar rookte een beetje /witte rook.
Olie ververst van het blok.
Maar nu wil de scooter niet meer blijven lopen?
Geef je gas valt ie uit en na een minuutje te hebben gelopen valt ie uit, en gaat zeer moeilijk weer aan ‍♂️.

snap er niets meer van !!!
Wie kan en wil mij helpen hier mee
 
Advertisement - register to remove this

Update de scooter loopt inmiddels
Brandstof is vervangen ivm weet niet hoelang die heeft stilgestaan.
Nu loopt de scooter stationair maar gas geven valt die uit‍♂️
stelschroef lucht staat goed inmiddels .

nu moet ik kijken waarom de scooter uitvalt bij gas geven
 
Een 4takt dat rookt is natuurlijk nooit goed.. Geen van mijn 4takt scooters roken dus niet.

Misschien te rijk met het mengsel? Of iets met de cilinder aan de hand en dus olie verbrand.

Toen je de olie hebt vervangen ook even het olie peil gecontroleerd voordat je deze hebt afgelaten? (zo kan je namelijk zien of je tijdens al die ritten iets aan olie bent verloren) Wat als die olie verliest is er zeker is mis met de cilinder. Als je een goed ingereden cilinder hebt zal het olieverbruik er niet moeten zijn.
 
Een 4takt dat rookt is natuurlijk nooit goed.. Geen van mijn 4takt scooters roken dus niet.

Misschien te rijk met het mengsel? Of iets met de cilinder aan de hand en dus olie verbrand.

Toen je de olie hebt vervangen ook even het olie peil gecontroleerd voordat je deze hebt afgelaten? (zo kan je namelijk zien of je tijdens al die ritten iets aan olie bent verloren) Wat als die olie verliest is er zeker is mis met de cilinder. Als je een goed ingereden cilinder hebt zal het olieverbruik er niet moeten zijn.
Nou ik heb de scooter gekocht via een veiling , en weet weinig van de voorgeschiedenis af

dusuit voorzorg de olie vervangen
Kan zijn de zuigerveren vervangen moeten worden zeg maar ?
 
Het zou kunnen, maar als je zuigerveren gaar zijn dan zal je cilinder ook wel aan de beurt zijn.

Als je zuigerveren vervangt, koop dan meteen een cilinderkit, of op z'n minst een nieuwe cilinder en een set zuigerveren. Voor een viertakt zijn die meestal niet zo duur.

Voordat je de cilinder verdenkt, werkt de carburateur correct? Zit er niet teveel olie in?

Dat de scooter uitvalt bij gasgeven is een vrij typisch ding van verstopte sproeier. Maak de carburateur eens goed schoon, kijk of ie dan blijft lopen en rij er dan eens een stukje mee. Bij lang stilstaan is de kans best groot dat de benzine die nog in de carburateur zat in gel verandert is en je sproeier nu verstopt zit.

Als ie blijft roken, vooral als ie ruikt naar verbrande olie, dan wordt het tijd om eens naar de cilinder te kijken. Na dat je er een stukje mee gereden hebt en het oliepeil controleert kan je misschien ook al zien of er spontaan wat olie ontbreekt.
 
hallo allemaal!
Bedankt voor de goeie hulp!
Inmiddels is de scooter weer helemaal tiptop!

cilinder heb ik vervangen inclusief zuiger uiteraard
Cabr schoongemaakt en sproeier aangepast van 81 naar 78
Kleppen gesteld

en de scooter is weer goed
 
Back
Top