Kymco agility 80cc

Jordi kymco80cc

New Member
Iemand die veel weet van gy6? Mijn kymco stottert een beetje als hij stationair draait, als ik vol gas geef stottert hij even en dan gaat hij goed, als ik een beetje gas geef stottert hij niet, en als ik even op de gas pomp en dan vol gas geef is er ook geen gestotter, alvast bedankt voor de hulp
 

Attachments

  • BBAC7487-A3B3-4B29-B635-0B7228DA826C.jpeg
    BBAC7487-A3B3-4B29-B635-0B7228DA826C.jpeg
    321.4 KB · Views: 33
Advertisement - register to remove this

Van acceleratie pomp had ik nog nooit gehoord , sproeier hadden ze in de garage gedaan dus ik weet niet precies welke, wat bedoel je met luchtvernauwing? En Weet jij toevallig waar die luchtschroef zit?
 
Zie foto voor je vraag over acceleratie pomp. Ikzelf zie het nut er niet van om deze bijvoorbeeld met een tyripe uit te zetten.

Die pomp geeft je net dat extra benzine bij volgas optrekken. Hiermee zou je het horten en stoten moeten opvangen door die extra benzine.

Lucht is lichter dan brandstof dus zal de Lucht het eerst worden opgenomen. Dus te veel lucht. Om dat te compenseren krijg je "extra" brandstof middels je acceleratie pomp.

Op de foto zie je een lipje die dus wel eens buiten gebruik gezet word. (Acceleratiepomp)

Reacties op het internet zijn vaak tegenstrijdig.

De ene zegt dat zonder, zuiniger rijd de ander denkt weer van niet enz.

Tip: lees je genoeg in over jouw type scooter. Om het en een ander te weten te komen. :)
 

Attachments

  • img_1579968019020.jpg
    img_1579968019020.jpg
    75.7 KB · Views: 44
Die acceleratiepomp is denk ik wel aangesloten, dus zou het kunnen zijn dat hij te weinig benzine krygt? Want ik heb 80cc maar wel originele carburator en originele leidingen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    146.9 KB · Views: 39
Die acceleratiepomp is denk ik wel aangesloten, dus zou het kunnen zijn dat hij te weinig benzine krygt? Want ik heb 80cc maar wel originele carburator en originele leidingen

Daar lijkt het op.

Ik ben van mening dat als de cilinder volume met 30cc groter word je de carburateur qua sproeiers moet aanpassen.

In mijn hoofd is het zo: meer volume, dus meer inhoud, moet je huidige sproeier de cilinder + 30cc opvangen. In mijn ogen dus een iets wat te kleine sproeier voor die 80cc.

Grotere sproeier en met de Luchtschroef afstellen.

Desnoods de luchtsproeier maatje groter maar dat durf ik niet te zeggen of dat zin heeft.

Ik moet wel zeggen dat ik op jouw foto niet dat lipje zie. Of het moet anders werken bij jou. I7l6iAl.jpg
 
Ik weet het niet hahaha vind het vooral raar als ik rustig gas geef is er nix aan de hand en alles gaat hoe het moet gaan, geef ik vol gas dan hapert hij zo en 2-3keer en dan gaat hij weer gewoon normaal
 
Ik had hem binnengebracht voor 80cc en sinds toen heeft hy dat probleem, de garage zij eerst afstelling een andere garage zegt dat er iets los zou kunnen zitten aan de carburator, het stoort niet egt maar zou fijner zijn als het gestotter er niet was haha
 
Back
Top