Kymco agility 80cc olie verbruik

Jordi kymco80cc

New Member
Hallo, ik heb een enorm olie verbruik bij mijn kymco agility 80cc, de olie komt als rook uit mijn uitlaat (uitlaat van jamarcol) op een volledige tank verbruikt hij 3/4 zijn olie op. Weet iemand waar ik zou kunnen beginnen te kijken waar het probleem aan ligt?
 
Advertisement - register to remove this

Jordi,

waarom 2 dezelfde draadjes aanmaken?
Je krijgt nu op beide draadjes reacties en het wordt zowel voor jouw als alle andere leden alleen maar verwarrend!

Waarschijnlijk is je cilinder en/of zuiger versleten.
De olieschraapveren van de zuiger moeten voorkomen dat er carterolie in de verbrandingsruimte van je cilinder komt, dit gebeurt bij jouw duidelijk niet!
 
Heb meer dan eens de olieschraapveren vast zien zitten in de zuiger. Even uitnemen, zuiger ingefreesde groef schoonmaken met een touwtje of oude fiets remkabel en terugplaatsen. Zorg er voor dat als de zuiger niet in de cilinder zit, de veren uitzetten, dan is de groef ruim genoeg.
Groet,
 
Heb meer dan eens de olieschraapveren vast zien zitten in de zuiger. Even uitnemen, zuiger ingefreesde groef schoonmaken met een touwtje of oude fiets remkabel en terugplaatsen. Zorg er voor dat als de zuiger niet in de cilinder zit, de veren uitzetten, dan is de groef ruim genoeg.
Groet,
Plaats dan meteen een nieuwe zuiger met veren als je de boel toch los hebt.
 
Als je zoals mij bent probeer je 't altijd nog te fixen voordat je meteen het onderdelenkanon pakt.

Vaak werkt de schraapveren er even vanaf halen, ze in wat ontvetter of als je zo fancy bent in een ultrasoon reiniger gooien, met een touwtje of iets dergelijks de groeven schoonmaken en de zuiger ook nog even in de ultrasoon gooien en alles dan weer terugbouwen voldoende.

Reden dat de schraapveren vast gaan zitten is meestal vervuilde olie of olie die vast is gaan bakken in de zuiger. Als je voor een paar euro een setje nieuwe veren kan vinden is dat ook helemaal mooi, je kan zelfs nog even met een hoonbal of hoonsteen door de cilinder gaan for good measure als je dat hebt liggen.

Maar gewoon uit elkaar halen, schoonmaken en terugzetten is vaak al voldoende.

Zolang 't zuigertje verder geen schade heeft is 't 't altijd waar om te proberen, mocht 't daarna toch niet werken kan je altijd nog een nieuwe zuiger kopen. Cilinder eraf peuteren en zuiger eraf halen kost je 20 minuutjes.
 
Back
Top