Kymco Agility 50cc met vario set

Scootern00b22

New Member
Recentelijk heb ik een Kymco Agility 50cc van iemand overgekocht, de top snelheid is 55 ongeveer, ik voel dat er wel nog wat meer mogelijk is met het blok maar dat die op slot slaat, dit is de vario als ik het goed heb?

Ik kwam dus net dit tegen op internet:

Wat kan ik verwachten als ik dit installeer? Is het blok dan ontgrensd?
 
Advertisement - register to remove this

het blok maar dat die op slot slaat

Op slot slaan zoals jij zegt heeft niets met de vario te maken. En dan bedoel ik op slot slaan zoals jij zegt! Klinkt mij ook niet lekker in de oren. Loop je tegen de begrenzer aan?

Vertel eens iets meer over dat "op slot slaan"


De vario ring zou echter wel iets kunnen bijdragen als je een cdi hebt!

Een multivar: de ene zegt hij trekt dan lekkerder door, de ander zegt dat het kan bijdragen aan een iets hogere snelheid enz.

Meningen zijn verdeeld door het type brommer.

Welk bouwjaar is deze?

Is deze uitgerust met een CDI, ECU , ECS?

Mijn kymco agility 2005 is een 2 takt 50cc,8 gram rollen(word nog iets lichter) prop uit de uitlaat en onbegrenste cdi dat is het. Iets over de 80km/U op de teller.

Kan sneller maar dat hoeft voor mij niet.

Vertel...:)
 
Gaat het om een viertakt Agility 50?

Die dingen lopen nu eenmaal niet heel veel sneller dan 55. Misschien 60 haalbaar, maar als je echt meer power wilt loop je al snel de cylinder te wisselen.
Dat GY6 motorblokje heeft gewoon weinig vermogen.

Heb je een onbegrensde CDI? Met een standaard CDI maar met een gladde variobus is 50 tot 55 vaak de uiterste top die je kan halen. Een onbegrenste CDI installeren kan je misschien nog een beetje extra geven.



Als je een standaard CDI hebt kan je variateurs verwisselen wat je wilt maar mogelijk erg weinig verbetering krijgen.

En dan alsnog, je gaat niet veel harder kunnen dan 55/60. Dat is echt wel de top. Pas als je een 72cc cylinder installeert kan je met een aangepaste vario 70kmh wel halen.
 
Gaat het om een viertakt Agility 50?

Die dingen lopen nu eenmaal niet heel veel sneller dan 55. Misschien 60 haalbaar, maar als je echt meer power wilt loop je al snel de cylinder te wisselen.
Dat GY6 motorblokje heeft gewoon weinig vermogen.

Heb je een onbegrensde CDI? Met een standaard CDI maar met een gladde variobus is 50 tot 55 vaak de uiterste top die je kan halen. Een onbegrenste CDI installeren kan je misschien nog een beetje extra geven.



Als je een standaard CDI hebt kan je variateurs verwisselen wat je wilt maar mogelijk erg weinig verbetering krijgen.

En dan alsnog, je gaat niet veel harder kunnen dan 55/60. Dat is echt wel de top. Pas als je een 72cc cylinder installeert kan je met een aangepaste vario 70kmh wel halen.

Hey kerel bedankt voor je antwoord.

Mijn Agility is inderdaad een 4takt.

Hoe kom ik erachter of mijn CDI ontgrensd is?

Ik heb even online gekeken naar een 72cc cilinder en variateur:


Is dit het enige dat ik nodig heb? Ik ben niet van plan dit zelf te doen maar naar de scootershop te brengen om het te laten doen. (Ben niet echt een monteur ofzo)



En verder, wat voor opties zijn er voor dat GY6 motorblokje te vervangen? En is zoiets het waard?

Mvg
 
Als je CDI begrenst is wilt ie hoe dan ook niet sneller dan 50 tot 55kmh. Met een 50cc merk je het niet zo snel, maar zodra je een 70cc installeert merk je al heel snel dat je tegen de CDI begrenzer knalt, dan houd de scooter spontaan in en stopt ie met accelereren.

Deze kitjes zit verder alles bij wat je nodig hebt, hiermee zal ie significant beter optrekken en haalt ie de 65 wel!


Je kunt het 50cc GY6 blokje vervangen voor een 125cc GY6 blokje van de motorscooter variant van de Kymco Agility, een gebruikt motorblok leg je meestal rond de €150 voor neer. Voor het monteren ervan heb je geloof ik een ander subframe nodig en uitlaat nodig. Ik weet niet precies wat er allemaal bij komt kijken, maar met de Agility 50 wordt het wel vaker gedaan.

Is kennelijk niet heel lastig maar je mag wel al snel €300 tot 400 neerleggen als je 't zelf doet.

Is het het waard? Als je echt zo snel wilt en niet bang bent voor de politie is dit de meest kostenefficiënte manier om je GY6 bromscooter sneller te maken. Een 50cc blokje opjotten tot ~110cc ben je ook al snel rond die draai kwijt, moet je gaan hakken en zagen en is betrouwbaarheid niet gegarandeerd. Gewoon een 125cc blokje kopen is makkelijker. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet ook niet of het daadwerkelijk zo makkelijk is. Hij is wel makkelijk te spotten, 125cc blokje maakt een merkbaar zwaarder geluid en de kenner zal de verschillen meteen zien.

Mijn 80cc klinkt al merkbaar zwaarder.


Verder ben ik niet echt bekend met andere swaps die je kan doen, de meeste andere blokjes hebben hele andere ophangpunten waardoor je flink moet gaan modificeren om het te laten passen.




Wat ik persoonlijk meestal doe bij GY6 blokjes is dit goedkope cilindertje erop bouwen:


Sterker nog, ik importeer vaak goedkope €20 cilinderkitjes in bulk uit China. Goedkoop maar vrijwel altijd prima, heb slechts één keer pech gehad met een slecht gebalanceerde zuiger die na 1000 kilometer al flink versleten was.


Verder verander ik meestal niet veel, andere rolletjes misschien. Voor €40 is het echt de beste bang-for-your-buck upgrade die je kan doen.
 
Back
Top