Kymco Agility 50cc 2t 16+

snelle.jelle

New Member
Goedenavond,

Mijn scooter wil niet al een tijdje niet starten.
Ik reed ermee elke dag zonder problemen juist in april deed hij wat raar. Moeilijk starten ik moest mij gas de hele tijd open houden. Maar na een goeie rit perfect starten na 1 kick tot ik hem laat staan ff dan weer zelfde verhaal. De luchtfilter was super nat. cabrateur uitgehaald en na paar kicken komt niets uit. Hoe weet ik of me brandstofpomp werkt ofniet het is geen elektrische zie foto.

Kan er iemand me helpen aub



Cilinder is al vervangen
bougie vonkt
brandstof in tank
agility-50-city-16.jpgbenzinepomp-kymco-dink-sniper-peugeot-sv-origineel-16700-gak-9110-m1.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Als je de aanvoer slang van de benzine op je carburateur loshaalt , en in een bakje hangt , moet daar benzine uitlopen als je kickt.
Waar komen die vlammen vandaan als je start , zit er geen uitlaat onder?
En doet de choke zijn werk , en is deze hand bediend of elektrisch ?
 
Als je kickt komt er dus geen benzine , dan is of je kraan/pomp defect , of je hebt geen vacuum op de pomp/kraan.
haal eens he vacuum slangetje los bij het spruitstuk en zuig hieraan , ook met pulsen zuigen , dus steeds heel even en dan weer niet , snel achter elkaar. komt er nu wel benzine uit de benz slang?
 
Last edited:
Als je van de benzine pomp/kraan het dunne slangetje volgt kom je op het punt waar deze op het spruitstuk , of de carburateur zit.
De andere , dikkere , zijn voor de benzine. Ik weet het niet zeker , maar zou ook op je carter kunnen zitten , omdat je daar ook vacuum hebt.
Ook zou je dit slangetje moeten controleren op scheuren of lekken bij de aansluit punten.
 
als die vlam er zó tam uit komt, denk ik (ook) dat je ontsteking van tijd is/te laat staat (vraag me niet of en hoe dat kan) bij een goede verbranding slaat er een pulserende gasbrandervlam uit.
kickt ie "makkelijk" vergeleken met toen ie het goed deed?
 
Ik zou eerst zorgen dat de benzine toevoer in orde komt , en dan de uitlaat er weer op zetten , een tweetakt heeft echt z'n uitlaat nodig om goed te kunnen lopen.
 
Back
Top