Kymco agility 50 voorwiel loopt aan??

Jeroenhx

New Member
Beste allemaal,

Vandaag toen ik terug reed naar huis merkte ik dat mijn scooter soms aanliep en "aanschraapte". Na nader onderzoek thuis lijkt het bij het sturen (met name met het stuur helemaal om langzaam rondje rijden) het ergste is. Soms gebeurt het ook tijdens het rechtuit rijden op mijn top (34 kmpu). Ik ben niet heel technisch maar op het eerste oog lijkt het dat er tussen mijn remblokken en remschijf bij het voorwiel geen ruimte is. Remmen met de voorrem doe ik eigenlijk nooit. Als ik de rem in druk kan ik deze nauwelijks indrukken maar dit is naar mijn weten al zo sinds de aanschaf. Ik wil zelf een poging wagen om dit te repareren i.v.m. financiën.... iemand tips? En is het gevaarlijk zo door te rijden aangezien ik er morgen eigenlijk weer mee op pad moet.
 
Advertisement - register to remove this

Beste allemaal,

Vandaag toen ik terug reed naar huis merkte ik dat mijn scooter soms aanliep en "aanschraapte". Na nader onderzoek thuis lijkt het bij het sturen (met name met het stuur helemaal om langzaam rondje rijden) het ergste is. Soms gebeurt het ook tijdens het rechtuit rijden op mijn top (34 kmpu). Ik ben niet heel technisch maar op het eerste oog lijkt het dat er tussen mijn remblokken en remschijf bij het voorwiel geen ruimte is. Remmen met de voorrem doe ik eigenlijk nooit. Als ik de rem in druk kan ik deze nauwelijks indrukken maar dit is naar mijn weten al zo sinds de aanschaf. Ik wil zelf een poging wagen om dit te repareren i.v.m. financiën.... iemand tips? En is het gevaarlijk zo door te rijden aangezien ik er morgen eigenlijk weer mee op pad moet.
Weederomeenhelelaptekstwelkemoeilijktelezenis,wanneerleertmeneensomeennormaletekstteschrijven?
Zucht............................................






Vertaling:

Weederom een hele lap tekst welke moeilijk te lezen is,
wanneer leert men eens om een normale tekst te schrijven?
Zucht............................................
 
Misschien is het wiel niet goed gecentreerd, en dan mist je een shim of vulbusje wellicht..

Ja hiermee door rijden is niet echt heel slim.. Is toch een stuk eigen veiligheid waarmee je mee speelt.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer slechts zo volledig mogelijk te zijn gcs100....

Er zit een kleine hoeveelheid speling in het voorwiel (als ik het stuur stil houd kan ik band klein beetje bewegen) het wiel beweegt echter niet van links naar rechts op de as. Is dit simpel zelf op te lossen? Ik zie op het blote oog niet dat er iets mist dat er tussen hoort...

Ik heb er vandaag trouwens (rustig) mee gereden en de scooter liep vergeleken met gisteren veel minder aan.
 
Back
Top