kymco agility 50 trekt traag en haalt niet altijd de topsnelheid

Jan-Willem

B*nn*d
De scooter liep standaard 45km/h al snel heb ik beurtje gedaan en een “tuningskit” gemonteerd.
Die bestaat uit een grotere sproeier ( 84 ) en een gladde vario bus.
De kleppen spelling staat op 0.05 inlaat en 0.10 uitlaat.
De scooter trekt nog wel erg langzaam vooral met rollend acceleren.

De scooter startte stukken beter en nu rijd die zoon 60km/h tot 70km/h.
De topsnelheid varieert heel erg, de begrenzer die de scooter nu nog heeft is de CDI begrenzer.

Eigenlijk houd die het toerental in op hoge toeren, maar gek genoeg merk je dit niet.
Heeft het überhaupt zin om een onbegrensde CDI te kopen als de scooter niet altijd naar zijn top trekt?

Hoe zit het met die onbegrensde CDI, word alleen de toeren begrenzer opgeven of word ook de ontsteking ook vervroegt?
 
Advertisement - register to remove this

Met een snelle CDI staat de toerenbegrenzer 1000rpm verder dan nu, dus bij 8900 ipv 7900. Je trekt alleen door als je blok sterk genoeg is, met 50cc is dat dus niet altijd het geval.

Rijden met 50cc 4t is zowiezo een kansloze excercitie. In plaats van etteljke tientjes te gaan steken in een snelle cdi en een 2.0 GTI turbo variobus kan je beter investeren in een goede sport vario en een 80cc kit.
Met het variobus en cdi pretpakket gaat alleen je mogelijke top omhoog maar accelereer je nog altijd even slecht.
Met de sport vario (NCY Overdrive2) en 80cc kit gaat je op ook omhoog maar accelereer je daarnaast ook veel beter.
Uiteraard is het wel duurder, maar je krijgt er geen spijt van.

Vario NCY Overdrive2: 40 euro
Cylinderkit 80cc + snelle nokkenas: 69 euro.

Overigens heeft een agility een enorme teller afwijking.
 
De scooter is van me vriendin, dus een 80cc lijkt me sowieso niet nodig ;)
Lekker zo laten dus en die CDI laten voor wat het is.
De opvoerkit was niet duur koste iets van €8 ( vario bus + sproeier )
Was zijn geld wel waard, beter starten en van 45km/h teller naar 70km/h teller.

Hij loopt op een rechte weg met normale omstandigheden 57km/h op Gps.
 
Back
Top