Kymco agility 50 start niet

Hallo,

Ik heb onlangs een scooter gekocht, het betreft de kymco agility 50 bouwjaar 2006
Toen startte de scooter al niet en heb toen een nieuwe 50cc cilinder erin gezet omdat de vorige eigenaar zei dat het waarschijnlijk kapotte zuiger was.
Nu het erin zit en hem probeer te starten maakt ie weer hetzelfde geluid.
Accu is opgeladen, en bendix grijpt niet vanzelf aan op starterkrans, maar als de tandwieltjes dsn connecten om het zomaar te zeggen dan loopt ie vast.


wat ook vast is, is mijn kickstart. Überhaupt zonder dat de carterkap gemonteerd is aan de scooter kan ik m niet omlaag drukken

Ik zet hieronder wat bijlages ter extra info
Post automatically merged:

image.jpgimage.jpgimage.jpg
Post automatically merged:

het geluid wat de bendix maakt is als de tandwieltjes niet 'connecten'
Dan draait de bendix wel goed rond, maar dus niet tegen de starterekrans aan maar er achter
Post automatically merged:


Hier een link voor wat duidelijkere info, hij maakt nu totaal geen geluid meer (de bendix) als ik hem probeer te starten.
Post automatically merged:

Compressie is goed, kleppen goed gesteld
heb het probleem wat ik dacht dat het was vervangen( zuiger) +cilinder
Post automatically merged:

wie kan helpen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Oké bedankt, merkte ook dat 3 uur na opgeladen accu hij weer leeg was omdat verlichting etc niet meer werkte, zal ik dan nieuwe accu, eventueel nieuwe bendix en nieuwe startmotor kopen?
Post automatically merged:

Probeer eens te kijken of de bendix naar buiten draait door hem met de hand te draaien en evt in te vetten.
Ja heb m erg goed ingevet en steeds zelf gedraaid maar dan ging ie niet naar buiten, dus zal wel kapot zijn?
 
Oké bedankt, merkte ook dat 3 uur na opgeladen accu hij weer leeg was omdat verlichting etc niet meer werkte, zal ik dan nieuwe accu, eventueel nieuwe bendix en nieuwe startmotor kopen?
Post automatically merged:


Ja heb m erg goed ingevet en steeds zelf gedraaid maar dan ging ie niet naar buiten, dus zal wel kapot zijn?
Als start motor goed overslaat dan hoef je die niet perse te vervangen. Nieuwe accu en startmotor kun je er eventueel wel bij bestellen want is altijd handig om reserve te hebben. Zoals @Sparky zegt: Meten is Weten, Gokken is Dokken.....
In mijn ervaring moet je een accu gewoon vervangen wanneer opladen noodzakelijk is. Probeer in de wintermaanden ook minimaal 1 keer in de 2 weken/maand een ritje te maken. Anders bereikt hij namelijk zijn onderstroom (weet het juiste woord niet) en dat is een flinke klap.
In onderstaand filmpje zie je wat een bendix moet kunnen op 1:20 min om de starterskrans te reiken:

 
Back
Top