Kymco Agility 50 start niet

DrWhoozy

New Member
Hallo scooter mensen,

Bedankt voor de hulp de vorige keer! Nieuwe klep geïnstalleerd en ingeslepen en kon netjes rijden! Helaas. Ik had een verkeerde klep ontvangen en deze bleek niet goed gegoten te zijn en heeft de hele klepzitting aan gort geholpen inclusief zuiger.... Bedrijf heeft nieuwe kleppenset betaald (met pakkingen en hele zooi)

- Kymco Agility 50 grote banden
- 50CC blok
- Niet opgevoerd


Maar nu is het probleem dat die niet wil starten. Ik heb compressie zat (vingertje word ruimschoots weggedrukt) maar het wil niet echt. Ik kreeg hem laatst met kicken aan het lopen maar klonk die als een ouwe diesel en sloeg vrij snel af. Helaas start die nu helemaal niet meer.

- Timing staat goed
- Kleppen iets ruimer dan 0.04 (volgens onderhoudsboekje)
- bougie vonkt tegen frame aan
- zuiger doet het en voldoende compressie
- brandstof in de tank en brandstof komt door slang in de cab.
- Cabareur lijkt schoon en spruitstuk ook.

Wat is er gerepareerd?

- Complete kleppen set al in frame gemaakt.
- Zuiger van degelijke kwaliteit
- Cilinderwand is uitgehoond.

Ik gooi mijn gok op de cab maar is dit te testen?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Lastig, je had niks aan de carburateur veranderd? Het "dieselen" wat je beschrijft zou ik eerder aan kleppen denken.

Informatief filmpje van NGK:

Je kan ook bv de bougie te vast hebben gedraaid of bij je uitlaat klep misschien niet schoon genoeg?
 
Lastig, je had niks aan de carburateur veranderd? Het "dieselen" wat je beschrijft zou ik eerder aan kleppen denken.

Informatief filmpje van NGK:

Je kan ook bv de bougie te vast hebben gedraaid of bij je uitlaat klep misschien niet schoon genoeg?
uitlaatklep is schoon (is nieuw). Hele zitting is nieuw. Bougie zit redelijker vast maar niet te vast, heb niet op moment gedaan. Maar kan het ook de kleppenafstelling zijn? Ik dacht namelijk ook de kleppenafstelling maar kan het zo zijn dat de scooter niet start door een slechte kleppenafstelling? (Als de timing wel goed is)

Cab is het vermoedelijk niet. Hij heeft wel ff ernaast gelegen met afgeplakte gaten
 
uitlaatklep is schoon (is nieuw). Hele zitting is nieuw. Bougie zit redelijker vast maar niet te vast, heb niet op moment gedaan. Maar kan het ook de kleppenafstelling zijn? Ik dacht namelijk ook de kleppenafstelling maar kan het zo zijn dat de scooter niet start door een slechte kleppenafstelling? (Als de timing wel goed is)

Cab is het vermoedelijk niet. Hij heeft wel ff ernaast gelegen met afgeplakte gaten

Kleppenafstelling zeer zeker, dat dacht ik als 1e, maar je had het erover dat de kleppen iets ruimer stonden en timing goed. Je nokkenas staat in juiste positie tov kleppenstand?
 
Kleppenafstelling zeer zeker, dat dacht ik als 1e, maar je had het erover dat de kleppen iets ruimer stonden en timing goed. Je nokkenas staat in juiste positie tov kleppenstand?
Ja maar nu start die niet meer. Ik ga kleppen aanstaande zaterdag stellen. Voedermaat kapot dus neem er asap een mee. Ze stonden eerst veel te ruim.

Nokkenas staat prima op tijd met ventilator (waar aan de krukkenas zit) dus timing lijkt prima anders kon die ook niet lopen als diesel
 
Back
Top