This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kymco agility 50 snor gaat opeens te hard

KymcoGabber

New Member
Goedemiddag,

Ik ben bezig met de Kymco agility 50 snor van mijn vriendin.

Hij is uit 2012.
Vario ring is er uit.
Verder helemaal standaard.
Hij reed altijd 35 op de teller.
Hij heeft een halfjaar tot een jaar stil gestaan.
De accu heb ik vervangen.
Een nieuwe spanningsregelaar er in gezet.
Nieuwe brandstof er in gedaan.
Carburateur schoongemaakt.
De uitlaat zat een gat in aan het einde van de demper.

Ik heb een proefrit gemaakt en daarbij ging hij opeens 75 op de teller.

Hierna heb ik de uitlaat dicht gelast en nu weer een proefrit gemaakt.
Hij rijd nu nog steeds rond de 60 op de teller (met stevige wind).

Ze wilt maximaal 35 rijden ivm eventuele rollerbank.

Hij kroop voorheen als je heel lang rechtdoor reed wel eens langzaam richting de 50 maar meestal bleef hij netjes 35 rijden op de teller.

Nu de vraag:
Hoe krijg ik hem weer terug naar de 35?
Zou het komen omdat de uitlaat gelast is dat het spul in de uitlaat een beetje verbrand is of zou het iets anders kunnen zijn?

Een tweede probleem dat er nog meer is is dat zodra je hem start als hij een paar dagen stil gestaan heeft en meteen gas geeft dan valt hij uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Zit die snor cdi er niet standaard in? Of kan die stuk gaan en dat hij dan ook harder gaat?
Die varioring zou ik natuurlijk wel terug kunnen plaatsen maar dat lijkt mij geen 30km verschil te zijn
 
Bedankt voor de reactie, staat dat op de cdi? Dan ga ik straks als het droog is even kijken.

Daarnaast is het toch gek als ik dat niet veranderd heb dat hij opeens zo hard gaat?
 
Er moet toch echt daadwerkelijk iets zijn veranderd als de scooter van max 35km naar 75km veranderd... Kymco's zijn begrensd op de gasschuif in de carbarateur (lange moer onder het dekseltje), CDI en Variobus.

Als je max 35 wilt rijden zou ik toch een Variobus monteren (desnoods van een brom, staat 70 op de bus dan i.p.v. 90 bij een snor) en een Snor CDI. Als je een foto plaatst van de CDI of je zoekt de nummers online op kan je zien of het een Snor of Brom CDI is.
 
standaard zit er in een snorscooter een variobus met opstaande rand van 1cm (zoals ik al zei)
ook zit er standaard 8,5gr rollen in

is de vario en de koppeling trouwens standaard?
 
Ik had de varioring er uit gehaald ruim 3 jaar terug toen ik nieuwe rollen heb geplaatst en toen reed hij 35. Volgens mijn vriending ging de brommer altijd 35 op de teller en heel soms kroop hij langzaam door naar de 50. Dat lijkt nu steeds te gaan. Ik zou natuurlijk een varioring kunnen kopen en standaard rollen om te kijken hoe hij dan gaat. Maar het gekke blijft dat hij dus voorheen al jaren goed heeft gereden met deze set up
Post automatically merged:

Ik vind wel dat hij redelijk hoog stationair loopt, maar volgens mijn vriendin doet hij dat ook al heel lang
Post automatically merged:

Hoe is hij begrenst op de gasschuif? Kan ik daar niet wat terug voeren?
 
Last edited: