zeWaardt
Veroorzaker van onmogelijke problemen
Beste forumleden,
Ik ben aan een Kymco Agility 50 uit 2008 aan het werken maar ik begin langzamerhand m'n haren uit m'n kop te trekken over dat ding.
Ik krijg hem bijna onmogelijk gestart en hij loopt of te hoog stationair of bijna niet.
Ik heb vorige week de carburateur vervangen omdat de originele kapot was (lekte intern, waarschijnlijk scheur ergens).
Ik heb een Mezoli 18.5mm gekocht voor €40. Dan vraag ik ook maar meteen, is deze gewoon ruk? Er is bijna geen verschil tussen deze als degene die erop zat.
Nu probleem is het volgende: zowel warm als koud start ie nauwelijks. Alhoewel de electrische start prima werkt, start ie met de startmotor bijna niet. Met de kick start ie meestal wel, als je heel hard trapt en wat gas bijgeeft.
Daarna maakt ie even wat toeren en valt dan weer stil. Blijf je ff flink gasgeven, dan blijft ie wel stationair lopen. Rijden doet ie ook prima, maar als je dan na een uur rijden de motor afzet en hem meteen daarna weer probeert te starten gaat dat alsnog moeilijk. Een goede trap op de kick en flink was gas bijgeven is het enige wat hem weer tot leven krijgt.
Afstellen is ook vrijwel onmogelijk. Als je de stelschroef helemaal dicht draait blijft ie gewoon lopen. Tot 2 hele draaien open gebeurt er ook niks, daarna begint het stationair toerental te dalen.
Stationair is ook bijna niet af te stellen. Hij draait zo hoog dat ie er vandoor wilt, draai je de stationairstelschroef een kwartje terug valt ie meteen stil.
Het volgende heb ik al gecontroleerd/gedaan:
- Tank uitgespoeld en nieuwe e98 benzine getankt
- Carburateur schoongemaakt
- Gecontroleerd op vacuumlekken en niks gevonden
- Een miljoen keer proberen af te stellen
Ik weet het niet meer... Ik krijg het niet fatsoenlijk.
Heeft iemand nog ideeën?
Setup:
Alles standaard behalve 47mm/72cc cilinder.
Carb hoofdsproeier 86, bougie mooi koffiebruin
Ik ben aan een Kymco Agility 50 uit 2008 aan het werken maar ik begin langzamerhand m'n haren uit m'n kop te trekken over dat ding.
Ik krijg hem bijna onmogelijk gestart en hij loopt of te hoog stationair of bijna niet.
Ik heb vorige week de carburateur vervangen omdat de originele kapot was (lekte intern, waarschijnlijk scheur ergens).
Ik heb een Mezoli 18.5mm gekocht voor €40. Dan vraag ik ook maar meteen, is deze gewoon ruk? Er is bijna geen verschil tussen deze als degene die erop zat.
Nu probleem is het volgende: zowel warm als koud start ie nauwelijks. Alhoewel de electrische start prima werkt, start ie met de startmotor bijna niet. Met de kick start ie meestal wel, als je heel hard trapt en wat gas bijgeeft.
Daarna maakt ie even wat toeren en valt dan weer stil. Blijf je ff flink gasgeven, dan blijft ie wel stationair lopen. Rijden doet ie ook prima, maar als je dan na een uur rijden de motor afzet en hem meteen daarna weer probeert te starten gaat dat alsnog moeilijk. Een goede trap op de kick en flink was gas bijgeven is het enige wat hem weer tot leven krijgt.
Afstellen is ook vrijwel onmogelijk. Als je de stelschroef helemaal dicht draait blijft ie gewoon lopen. Tot 2 hele draaien open gebeurt er ook niks, daarna begint het stationair toerental te dalen.
Stationair is ook bijna niet af te stellen. Hij draait zo hoog dat ie er vandoor wilt, draai je de stationairstelschroef een kwartje terug valt ie meteen stil.
Het volgende heb ik al gecontroleerd/gedaan:
- Tank uitgespoeld en nieuwe e98 benzine getankt
- Carburateur schoongemaakt
- Gecontroleerd op vacuumlekken en niks gevonden
- Een miljoen keer proberen af te stellen
Ik weet het niet meer... Ik krijg het niet fatsoenlijk.
Heeft iemand nog ideeën?
Setup:
Alles standaard behalve 47mm/72cc cilinder.
Carb hoofdsproeier 86, bougie mooi koffiebruin
Last edited: