Hallo,
Ik heb bijna 2 jaar een Kymco Agility 50 en, hoewel ik in het algemeen erg tevreden ben met de scooter, is het tot nu toe elke keer in de herfst weer raak: opstartproblemen als het koud of nat is. Een combinatie van de twee is al helemaal kut. Een maand geleden kreeg ik hem helemaal niet meer aan de praat en toen bleek bij de scooterboer dat de accu vervangen moest worden.
Na een tijdje weer prima te hebben gewerkt, werkt de elektrische start werkt inmiddels niet meer als het slecht weer is. Ik krijg hem dmv de kickstart elke keer wel aan de praat,maar dat is natuurlijk niet hoe het hoort. Ik krijg wel een stotterend geluid te horen als ik hem dmv de elektrische start probeer op te starten, alsof de vonk net niet goed overslaat. Als hij een tijdje loopt en ik zet hem vervolgens uit en aan, werkt de elektrische start vreemd genoeg wel gewoon prima.
Nu ben ik geen expert, maar ik vermoed dat het probleem wel ergens met de verbranding te maken moet hebben. Als het te koud of te vochtig is, slaat hij niet goed aan.
Ik ben daarom vorige week naar de plaatselijke scooterboer gegaan, maar deze gaf me nogal opmerkelijk advies: Gebruik ipv de E95 (die ik normaal al jaren gebruik zonder problemen en ook wordt aangeraden door de fabrikant), eens E98 (ook wel E5 genoemd), de duurdere variant. Mijn scooterboer zei dat er sinds kort een of ander nieuwe chemicalie aan de E95 is toegevoegd waardoor de verbranding minder goed verloopt, vooral in Kymco scooters. Dat probleem zou niet meer voorkomen als ik E98 zou gebruiken. Ik ben technisch niet heel onderlegd met scooters, maar mijn instinct zegt me dat dit toch wel een beetje een rare suggestie is. Ik kan er verder ook niks over vinden online. Wat denken jullie ervan? En wie o wie heeft er een idee wat het probleem is met de scooter? thanks!
Ik heb bijna 2 jaar een Kymco Agility 50 en, hoewel ik in het algemeen erg tevreden ben met de scooter, is het tot nu toe elke keer in de herfst weer raak: opstartproblemen als het koud of nat is. Een combinatie van de twee is al helemaal kut. Een maand geleden kreeg ik hem helemaal niet meer aan de praat en toen bleek bij de scooterboer dat de accu vervangen moest worden.
Na een tijdje weer prima te hebben gewerkt, werkt de elektrische start werkt inmiddels niet meer als het slecht weer is. Ik krijg hem dmv de kickstart elke keer wel aan de praat,maar dat is natuurlijk niet hoe het hoort. Ik krijg wel een stotterend geluid te horen als ik hem dmv de elektrische start probeer op te starten, alsof de vonk net niet goed overslaat. Als hij een tijdje loopt en ik zet hem vervolgens uit en aan, werkt de elektrische start vreemd genoeg wel gewoon prima.
Nu ben ik geen expert, maar ik vermoed dat het probleem wel ergens met de verbranding te maken moet hebben. Als het te koud of te vochtig is, slaat hij niet goed aan.
Ik ben daarom vorige week naar de plaatselijke scooterboer gegaan, maar deze gaf me nogal opmerkelijk advies: Gebruik ipv de E95 (die ik normaal al jaren gebruik zonder problemen en ook wordt aangeraden door de fabrikant), eens E98 (ook wel E5 genoemd), de duurdere variant. Mijn scooterboer zei dat er sinds kort een of ander nieuwe chemicalie aan de E95 is toegevoegd waardoor de verbranding minder goed verloopt, vooral in Kymco scooters. Dat probleem zou niet meer voorkomen als ik E98 zou gebruiken. Ik ben technisch niet heel onderlegd met scooters, maar mijn instinct zegt me dat dit toch wel een beetje een rare suggestie is. Ik kan er verder ook niks over vinden online. Wat denken jullie ervan? En wie o wie heeft er een idee wat het probleem is met de scooter? thanks!