Kymco agility 50 loopt erg heet

Tccoopmans

New Member
Ik heb merk de laatste tijd als ik van en naar werk/school rijd dat mijn motor en uitlaat behoorlijk heet worden dat is al bij een ritje van max 5km. Weet iemand misschien hoe dit komt en ik dit kan oplossen?

ik heb de scooter tweedehands gekocht, er staat nu 20.000km op. Gekocht bij 11.000km
Scooter was gebruikt als lesscooter.
 
Advertisement - register to remove this

Dingen die me zo invallen:

  • Zit genoeg olie in het carter?
  • Is de scooter ontgrensd en is de sproeier aangepast?
  • Zit de koelkap goed rond de cilinder?
  • Is de koelvin op het vliegwiel nog in orde?
  • Hoe is de kleur van de bougie?
  • Trekt het motorblok nergens valse lucht?
  • Is er iets veranderd aan de vlotter/vlotternaald? (carb vulling)
 
Daar is helaas wel minimale kennis voor vereist. Is er iemand in jouw omgeving die dat even kan controleren of een vriend? Het zijn opzich makkelijke steekproeven. Misschien kan je hem even laten controleren door een scooterzaak. Dit is iets wat wel uit te sluiten is binnen een halfuur.
 
Daar is helaas wel minimale kennis voor vereist. Is er iemand in jouw omgeving die dat even kan controleren of een vriend? Het zijn opzich makkelijke steekproeven. Misschien kan je hem even laten controleren door een scooterzaak. Dit is iets wat wel uit te sluiten is binnen een halfuur.
Ik denk dat dit het slimste is dan inderdaad. Weet ik ook zeker dat het goed gebeurt.
 
Nou, zeker weten? In sommige scooterzaken wordt ook maar wat aangeprutst helaas. Maar je moet wat...

Maar wat ik mij vooral afvraag: hoe wist je dat ie TE heet wordt? Het is wel normaal dat motor en vooral uitlaat heet worden. Ik zou als eerste je bougiekleur laten controleren. Als dat netjes koffiebruin is dan denk ik dat het wel los loopt met die temperatuur. Je post was van het voorjaar en door de warmere buitenlucht wordt de motor ook warmer natuurlijk.

Ondertussen zitten we in juli en ben ik wel benieuwd of er iets is gevonden?
 
Back
Top