Kymco Agility 50 houdt in bij koud starten

Senad

New Member
Beste forumleden:
Ik heb paar dagen geleden een nieuwe Kymco Agility 50 gekocht. Vanaf het begin houdt scooter in bij koude start. Dus, scooter starten en bij gas geven lijkt het alsof de scooter geen power heeft. Pas na paar honderd meter rijdt de scooter zoals het hoort. Ik heb de dealer gebeld en verteld wat er aan de hand is maar zij zeggen dat het zo hoort en dat ze hieraan niets kunnen doen. Hun advies is EURO 98 tanken en de scooter eerst 5 minuten warm laten draaien en dan pas wegrijden.
Wat zijn jullie ervaringen/adviezen hierover?
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ja bij mij ook eerste minuutje.
Op zich niet raar dat hij niet helemaal lekker loopt koud, sterker nog je moet zelfs rustig aan doen met koude motor.
Euro 98 tanken is niet echt nodig ik tank altijd 95.
 
Dat ie geen power heeft is inderdaad omdat vanuit de fabriek de meeste scooters met een onderbemeten net tot de grens aangemeten sproeier hebben gemonteerd..

Die dingen mogen normaal gesproken maar 45km/u en dan loopt zo`n motortje begrenst niet meer zo heel schoon.. De begrenzer zit in de CDI en die kapt de versnelling in de ontsteking af rond de 40-47km op de teller.. En daardoor word de verbranding slechter en krijg je meer troep uit de uitlaat.
Door de kleinere sproeier word het blokje iets afgeremt op vermogen maar loopt daardoor ook schoner.(want er is dan minder mengsel weg te werken). Alleen vaak is de afstelling dan toch te laag dat dit ook vermogen kost. En dan krijg je dus allemaal motorische problemen door.. en dus ook slecht lopen.
 
Back
Top