This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kymco Agility 50 deel lichten valt uit

Roy2007

Member
Van mijn Kymco Agility 50 valt na een minuut of 20 rijden de volgende verlichting uit.....

- dagrijverlichtingslampje (steek) voor onderin
- dashboard verlichting (km-teller + brandstofmeter)
- de brandstofmeter zelf ook
- gewone achterlicht

Wat daarna nog wel werkt is Groot licht, Remlicht en Richtingaanwijzers. Enig idee waar ik moet beginnen met meten / zoeken ?

Is mijn eerste Kymco dus weet er nog niets van. Kom wel dingen tegen als de spanningsregelaar of stator doormeten maar heb geen idee wat voor volts ik dan zou moeten verwachten. Electrische schema's daar snap ik helaas niets van al tuur ik er uren naar dan nog niet.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Voor dat je iets koopt , zou ik eerst eens meten , als het gebeurt , of de accu nog spanning heet , hoeveel , en of hij opgeladen wordt , bij versneld stationair draaien . Met een multimeter zou je dan bij stilstand van de motor 12/12,5 V moeten meten over de accu polen , en bij versneld draaien , tussen 14/15 V , gelijkstroom . Als het gebeurt ( uitvallen van delen ) , wanneer is alles dan weer goed ? Of is het nog steeds uit gevallen nu ?
Je zou ook even de massa punten op het frame na kunnen lopen , en schoon maken .
 
De accu is net nieuw en geeft stilstaand 12/12,5 V uit. Bij toeren draaien komt hij niet hoger dan 13 V. Het is nog steeds uitgevallen. Was al een probleem van de vorige eigenaar. Die was gevallen en de linkerschakelaar was afgebroken en was met een schroef vastgedraaid op standje "even groot licht seinen". Ik dacht.... nieuwe lichtschakelaar erop en klaar is kees. Dat heeft dus een minuutje of 20 prima gewerkt totdat dus dagrijlampje, dashboardlampjes en gewoon achterlichtlampjes doorbranden. Ga straks weer rijden en kijken hoe lang het heel blijft. Zie op k-p.....nl een dmp-regelaar voor 8 euro, das de gok wel waard. De originele op die site staat "niet op voorraad". (20 euro)