Beste allemaal,

ik ben weer de klassieke fout begaan door in mn haast de buddy te sluiten met mn slot erin inclusief sleutels (reserve ook).
het gaat om een Kymco Agility 50 uit ronduit 2012. Ik heb geprobeerd om onder de kap te gaan bij het achterwiel aan de kant van het slot en met een haakje aan het draadje te trekken die het slot normaalgesproken openmaakt. Echter heeft dit niets opgeleverd.
Heeft iemand tips over hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer je hem met contactslot kan openen?
Kappen voor bij de benen eraf halen.
De kabel voor hem open te maken komt dan ook in het contactslot terecht.
Hem daar loskoppelen en aan de draad trekken.
 
ik heb bij de mijne even gevoeld, kon nèt de buitenkabel losklikken uit zijn houder, dan zou het met duwen daartegen misschien lukken, maar ik wil mijn slot niet slopen om het verder te testen. als je zoals in jouw geval moet, zou je het wel verder kunnen proberen zo ?
kabel loopt naar voren weg, busje van de buitenkabel klikt naar binnen, oftewel richting de buddybak los. misschien kun je de binnenkabel ook los krijgen zodat je beide naar beneden achter de zijkap weg krijgt en dan met twee tangen, 1 de buitenkabel duwen, andere de ton van de binnenkabel trekken iets doen?
ik geef nog een tip: ik kreeg 3 sleutels bij mijn Agility, waarvan er 1 absoluut niet bij hoorde en dus ook niet op het contact werkt, maar met een beetje spelen wèl op dat slotje van de buddybak: als je een vergelijkbaar sleuteltje kan vinden, kan je 'm misschien wel openen via het slot zelf?
ik geef mijn zoons weer een leuke uitdaging met hun "speelgoed" lock-picking setje ;) dan weet ik of het ze lukt, mocht het nodig zijn..
 
Last edited:
ik heb bij de mijne even gevoeld, kon nèt de buitenkabel losklikken uit zijn houder, dan zou het met duwen daartegen misschien lukken, maar ik wil mijn slot niet slopen om het verder te testen. als je zoals in jouw geval moet, zou je het wel verder kunnen proberen zo ?
kabel loopt naar voren weg, busje van de buitenkabel klikt naar binnen, oftewel richting de buddybak los. misschien kun je de binnenkabel ook los krijgen zodat je beide naar beneden achter de zijkap weg krijgt en dan met twee tangen, 1 de buitenkabel duwen, andere de ton van de binnenkabel trekken iets doen?
ik geef nog een tip: ik kreeg 3 sleutels bij mijn Agility, waarvan er 1 absoluut niet bij hoorde en dus ook niet op het contact werkt, maar met een beetje spelen wèl op dat slotje van de buddybak: als je een vergelijkbaar sleuteltje kan vinden, kan je 'm misschien wel openen via het slot zelf?
ik geef mijn zoons weer een leuke uitdaging met hun "speelgoed" lock-picking setje ;) dan weet ik of het ze lukt, mocht het nodig zijn..
Je kan de buddy openkrijgen door met je hand achter de zijkap te gaan en het palletje achter het slot manueel te bedienen. Het is heel krap, maar het lukt net.

nou, het is gelukt! Het was met de hand inderdaad een hoop gefrummel en ik kreeg het palletje niet omgedraaid. Maar door van een stalen kledinghanger een haakje te buigen, kon hiermee de binnendraad die aan het palletje zat, naar beneden getrokken worden en kon de buddy open.

Bedankt voor de suggesties, fijne avond.
 
Back
Top