Kymco agility 50 afvoeren

Jeroenhx

New Member
Beste lezers,

Mijn kymco agility 50 (25km/u) is doormiddel van een gladde variobus opgevoerd van +/- 25 naar 45.
Nu na een onderhoudsbeurt een nieuwe snaar erin geplaatst en door de dikte hiervan loopt de Kymco nu 60+.
Ik wil deze afvoeren maar zie nu dat mijn oude variobus geen orginele maar een gladde variobus + rubber is. Daarnaast zie ik dat er in mijn bewaarzakje twee ringen zitten waarvan ik niet weet of deze terug moeten of waar ze zouden moeten komen. Zou iemand mij hierover meer kunnen informeren? Ik zal een foto van de rubber/ringen als bijlage toevoegen. En hoort dit rubber vast te zitten? Of hoort deze vrij om de bus te kunnen bewegen?
 

Attachments

  • IMG-20171216-WA0005.jpg
    IMG-20171216-WA0005.jpg
    123 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Die ringen horen niet in je vario, lijkt me gewone carrosserie ringen.

Dat rubber mag bewegen rond de variobus maar gebruik zelf liever stalen ring.
Als je weer rond de 45 km wilt uitkomen is die rubber ring waarschijnlijk wat te dik ook.
Ik denk dat een 4mm brede ring aardig uit zal komen.
Die dingen kosten bijna niets dus dat zijn de kosten niet :)
 
Een vriend van mij heeft de orginele kymco variobus (de orginele massive) zal hij dan helemaal terugkomen op 25 km of zal hij evengoed rond de 45 km komen? Deze carrosserie ringen, waar komen deze vandaan? En kan het kwaad mochten deze niet op hun plek zitten? Ik rij namelijk al maanden zonder rond.
 
Voor het beurtje liep ie 45 toch , bij lagere snelheden heeft de motor nog vermogen over en zal je heuveltje op of met passagier minder afzakken in snelheid.
Na het beurtje loopt je scoot wat verder door in de vario en heb je op top dus iets minder vermogen op je achterwiel en zal je met meer gewicht of wind wat afzakken.
 
Denk dat je toch een andere cdi dan moet kopen.. Die er nou erin zit is waarschijnlijk van een 45km scooter model.
Daarnaast zou ik gewoon ook de originele variobus met opstaande ring erin terug plaatsen.
 
Ben even terug geweest naar de scooterzaak en hebben voor mij de oude ring er terug in gezet. Scooter loopt nu netjes 37/38 op de teller, rook alleen een beetje vreemd na het eerste ritje. Geen idee waar dit van zou kunnen komen maar snelheid is nu in ieder geval weer naar wens
 
Hij maakt inderdaad heel veel toeren wanneer ik op mijn topsnelheid rij, ik weet niets over gewicht rolletjes dat zou ik morgen kunnen navragen. Op mijn bon zie ik "Rollenset Bando 6.5 gr 16x13" staan, ik denk dat dit de gewicht rollen zijn die je bedoeld.
 
Last edited:
Ik heb even iets gelezen ik weet niet of een nieuwe V snaar hier ook iets mee te maken heeft? Ik weet wel dat wanneer ik mijn gas een klein beetje los laat ik op dezelfde snelheid rijd als wanneer ik het gas volledig open draai. De motor maakt dan enkel meer toeren.
 
Ze hebben inderdaad iets gezegd over dat ik een snelle cdi zou kunnen hebben ik zal morgen nog eens bellen om het te vragen. Alleen toen mijn ik deze scooter 2e hands kocht liep deze ook rond de 30-35 heb er toen nooit problemen mee gehad. Bevestigd dit dat de rollen te licht zijn?
 
Hij maakt inderdaad heel veel toeren wanneer ik op mijn topsnelheid rij, ik weet niets over gewicht rolletjes dat zou ik morgen kunnen navragen. Op mijn bon zie ik "Rollenset Bando 6.5 gr 16x13" staan, ik denk dat dit de gewicht rollen zijn die je bedoeld.

In een snor scooter moet toch wel ongeveer 10grams aan rolletjes erin.. 6,5 grams is meer voor een brom model.
 
Ik ga zometeen de zaak bellen en navragen.. lijkt me erg vreemd dat ze zulke fouten zouden maken ik heb vanmorgen gekeken hoever ik mijn gas open moet zetten zodat ik met een degelijk toerental op (ongeveer) de top rijd. Ik hoefde mn gas misschien 30% open te draaien alles daarboven is enkel meer toeren.
 
Heb zojuist gebeld en de zeggen dat dit het standaardgewicht is voor de Kymco rollen. Er werd gezegd dat het gewoon komt doordat de varioring er nu omheen zit en de scooter niet harder kan en gewoon alleen toeren gaat maken.
 
Heel erg bedankt voor al je bruikbare reacties kurmit! Ik ga morgen na school WEER langs de zaak om het te laten zien... Vindt het erg vreemd dat ze bij zo'n beurtje geen rekening houden met welke onderdelen nodig zijn, maar dat terzijde. Standaard CDI betekend lagere top maar geen overtoeren meer? en zwaardere rollen weer een iets hogere top zodat de overtoeren weg zijn/ meevallen? Als ik nu tijdelijk met het gas half open rij (zodat ik netaan mn top of net eronder rij) draait de boel dan ook in elkaar? Ik zie dat CDI 40 euro kost en rollen heb ik in principe al voor betaald moet alleen andere maat in dus zwaardere rollen verstandig?
 
Back
Top