Nveenstra_99
New Member
Beste mensen,
Ik heb een Kymco agility 50 12 inch brom uit 2008 die maar niet goed wil lopen. Hij start prima en loopt ook goed stationair, maar als ik op probeer te trekken houdt hij enorm in en kom ik niet ver boven de 10km/u. Als ik 'pompend' gasgeef, gaat hij ongeveer 20km/u. De bougie slaat grijs/wit uit wat duidt op een arm mengsel, maar toch kom ik er niet uit.
Dit heb ik tot nu toe gedaan aan de scooter:
- kleppen gesteld
- cdi vervangen
- bobine doorgemeten
- carburateur ongeveer 10x schoongemaakt
- carb. vlotter iets verhoogd
- benzine ververst (werd het iets beter van)
- variateur gecheckt (rolletjes waren nog rond)
- valse lucht gecheckt bij het inlaatspruitstuk
- nieuwe spanningsregelaar
Ik heb eens voor de gein een sproeier 110 gemonteerd, en daar liep hij stukken beter mee. Hiermee haalde ik 50km/u op de teller, maar natuurlijk heb ik daarna een pikzwarte bougie. Standaard zit er een sproeier 78 in, en daar zou hij op moeten kunnen lopen.
Dit alles brengt mij bij de elektrische choke. Als ik deze doormeet, meet ik dik 15 ohm, waar hij volgens het werkplaatshandboek maximaal 10 ohm mag zijn. Volgens het handboek is een kapotte choke een oorzaak van een te rijk mengsel, maar kan dit ook een te arm mengsel veroorzaken? Of zou het ergens anders aan kunnen liggen?
Mvg, Niels
Ik heb een Kymco agility 50 12 inch brom uit 2008 die maar niet goed wil lopen. Hij start prima en loopt ook goed stationair, maar als ik op probeer te trekken houdt hij enorm in en kom ik niet ver boven de 10km/u. Als ik 'pompend' gasgeef, gaat hij ongeveer 20km/u. De bougie slaat grijs/wit uit wat duidt op een arm mengsel, maar toch kom ik er niet uit.
Dit heb ik tot nu toe gedaan aan de scooter:
- kleppen gesteld
- cdi vervangen
- bobine doorgemeten
- carburateur ongeveer 10x schoongemaakt
- carb. vlotter iets verhoogd
- benzine ververst (werd het iets beter van)
- variateur gecheckt (rolletjes waren nog rond)
- valse lucht gecheckt bij het inlaatspruitstuk
- nieuwe spanningsregelaar
Ik heb eens voor de gein een sproeier 110 gemonteerd, en daar liep hij stukken beter mee. Hiermee haalde ik 50km/u op de teller, maar natuurlijk heb ik daarna een pikzwarte bougie. Standaard zit er een sproeier 78 in, en daar zou hij op moeten kunnen lopen.
Dit alles brengt mij bij de elektrische choke. Als ik deze doormeet, meet ik dik 15 ohm, waar hij volgens het werkplaatshandboek maximaal 10 ohm mag zijn. Volgens het handboek is een kapotte choke een oorzaak van een te rijk mengsel, maar kan dit ook een te arm mengsel veroorzaken? Of zou het ergens anders aan kunnen liggen?
Mvg, Niels
Last edited: