Kymco Agility 50 4t 2020 euro4 toeren begrenzer

Pascalalphen

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen welk draadje van de toeren begrenzer is? Dit om de scooter harder te laten lopen
Kymco Agility 12 inch 4t euro 4, brom versie, 250km

Gr Pascal
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik ben sinds een paar maanden ook in het bezit van een Agility FR 12 euro 4 en ervaar hetzelfde probleem. De scooter hielt in het begin erg in zeker als hij koud was, de dealer heeft dit opgelost door een grotere sproeier te plaatsen. Ik heb toen ook gevraagd of hij de maximum snelheid iets op kon krikken in de ecu maar dit was niet verstandig volgens hem. Je krijgt dan resonanties in het motorblok. Volgens hem was de enige goeie oplossing een overbrenging monteren van een euro 2 model. Hier wilde hij ruim 200euro voor hebben, dit vind ik een beetje veel geld voor 6 km/h harder dus heb ik nog niet gedaan. Ik heb zelf wel wat onderzoek gedaan naar hoe het één en ander werkt. Ik heb het idee dat bij deze scooters niet naar de snelheid wordt gekeken. Op het bedradingsschema staat een verbinding van de kilometerteller naar de ecu die zit er bij mij niet. Ook heb ik mijn rollertjes aangepast voor 6gram omdat ik vind dat hij een gat heeft als je afremt naar 30km/h en dan weer versneld. Had een toerenteller gemonteerd en zag dat hij standaard dan rond de 5000rpm zit met de lichtere rollers gaat hij richting de 7000rpm (komt in de beurt van het maximum koppel) waardoor hij een stuk beter trekt. IIg ik heb het koppelingshuis dus open gehad en heb daar ook nergens een snelheidssensor kunnen vinden. Ik denk dat hij puur begrensd wordt op het toerental. Ook heb ik het idee dat hij met deze lichtere rollers nu 1 a 2 km/h langzamer gaat. Wat dit dus ook bevestigd.
Ik vraag mij af of er geen aftermarkt tandwielsetjes voor te krijgen zijn die iets vriendelijker geprijsd zijn, iedereen met deze scooter moet hier toch tegenaan lopen. Heeft er iemand misschien een idee of dit ook op te lossen is met een andere vario? Er zit in deze scooters standaard al een gladde bus. Ik vind het namelijk gevaarlijk om met 45km/h op de rijbaan te rijden met elke keer weer een auto op mijn spatbord. Als hij nou net boven de 50 loopt hoop ik hier minder last van te hebben.
 
Last edited:
Het probleem is inmiddels opgelost. Er hebben een aantal mensen naar gekeken en zij kwamen er ook niet uit. Plus het feit dat het toch moeilijk blijft heb ik eeen dealer gevonden die de scooter voor 75€ heeft aangepast dmv een software update. Loopt nu 60/65! Scooter Exclusief in Leiden! Toch bedankt voor de moeite jongens!!
 
is er al een oplossing gevonden met de ecs clc van dellorta te ontgrenzen
@danny69 ,

deze oplossing is er al lang, gebruik de zoekfunctie van dit forum of lees post#22 van @Pascalalphen .
Zelf doen is moeilijk en duur.

Ten eerste moet je beschikken over de juiste kennis, wat aan te passen en wat beter niet.
Ten tweede software is weliswaar gratis te downloaden echter om deze te kunnen gebruiken moet je een dongle hebben om de software te ontgrendelen en een interface van je PC naar je ECU/CLC.
Deze dingen zijn in vergelijking met de prijs die @Pascalalphen heeft betaald bij de dealer, duur en bijna nergens en moeilijk verkrijgbaar.

Met grote uitzondering hoor je dat iemand zo'n setje heeft weten te bemachtigen.
Er zijn wel mensen hier op het forum die de hardware en de kennis bezitten echter of deze dit, eventueel tegen vergoeding, ook voor andere willen doen, geen idee.....
 
Back
Top