Kymco Agility 50 (2010)

Scennix

Well-Known Member
De achterband van mijn Agility was lek en op het loopvlak, heb dus een ander achterwiel gekocht (voor snelheid). Blijkt nu dus dat niet alleen het wiel niet loskomt, maar de uitlaat zit ook echt moervast. Een torque op de uitlaat en aan de bevestiging van de cilinder ziet de uitlaat er echt niet uit, iemand enig idee wat dit is en hoe ik de uitlaat alsnog los krijg?
 

Attachments

  • 8A75319A-E304-4C70-864F-727719441C05.jpeg
    8A75319A-E304-4C70-864F-727719441C05.jpeg
    64.8 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

inspuiten met kruipolie, en hopen op het beste dat het lostkomt, hoogstwaarschijnlijk breekt die moer af, tenzij het gemonteerd is met kopervet
Als het afbreekt, Als er dan een stukie uitsteekt zou je dat restantje tapeind eruit kunnen draaien, breekt het inwendig af dan cilinder kop eraf, als het een 4t betreft, en uitboren en tappen, of een nieuwe of tweedehandse kop erop
 
De achterband van mijn Agility was lek en op het loopvlak, heb dus een ander achterwiel gekocht (voor snelheid).
Leg eens uit...
Vooral dat "voor snelheid" is mij geheel onduidelijk...
Post automatically merged:

WD-40 doet wonderen !
 
Leg eens uit...
Vooral dat "voor snelheid" is mij geheel onduidelijk...
Post automatically merged:

WD-40 doet wonderen !

snelheid als in oplossen van het probleem.
Post automatically merged:

inspuiten met kruipolie, en hopen op het beste dat het lostkomt, hoogstwaarschijnlijk breekt die moer af, tenzij het gemonteerd is met kopervet
Als het afbreekt, Als er dan een stukie uitsteekt zou je dat restantje tapeind eruit kunnen draaien, breekt het inwendig af dan cilinder kop eraf, als het een 4t betreft, en uitboren en tappen, of een nieuwe of tweedehandse kop erop

is inderdaad een 4T, maatje van me zei dat de aansluiting er normaal uitziet is waarschijnlijk nooit aangezeten. Wat denken jullie?
 
Aansluiting ziet er vrijwel gaar uit.Wat mijn voorganger al vertelde inspuiten met WD-40 in laten trekken en voorzichtig losdraaien. Als het met gewone dop/ring of steeksleutel niet lukt, kan je het met een griptang proberen en met een kunstofhamer tikken. En dan maar hopen dat die loskomt. Voor wat betreft de torque op de uitlaat, als die dol is een goede platbek schroevendraaier erin tikken met een kunststof hamer en dan gelijdelijk bij het tikken kracht zetten naar links op de schroevendraaier en zo los proberen te draaien. En in het ergste geval losslijpen of dremelen en opnieuw tappen. Ook al wat mijn voorganger heeft verteld.
 
Aansluiting ziet er vrijwel gaar uit.Wat mijn voorganger al vertelde inspuiten met WD-40 in laten trekken en voorzichtig losdraaien. Als het met gewone dop/ring of steeksleutel niet lukt, kan je het met een griptang proberen en met een kunstofhamer tikken. En dan maar hopen dat die loskomt. Voor wat betreft de torque op de uitlaat, als die dol is een goede platbek schroevendraaier erin tikken met een kunststof hamer en dan gelijdelijk bij het tikken kracht zetten naar links op de schroevendraaier en zo los proberen te draaien. En in het ergste geval losslijpen of dremelen en opnieuw tappen. Ook al wat mijn voorganger heeft verteld.

op die aansluiting van uitlaat op de cilinder moeten toch ook bouten zitten? Lijkt alsof er niks op zit
 
Je hebt trouwens ook een soort anti-slip dop te koop met een soort snijmechanisme erin en als je hem op die lange moer zet dan dan snijdt ie hem vast tijdens losdraaien. Dit gereedschap wordt meestal daarvoor gebruikt.
Post automatically merged:

op die aansluiting van uitlaat op de cilinder moeten toch ook bouten zitten? Lijkt alsof er niks op zit

Ja tis meestal een lange moer, maar als die zo vastzit heb je kans dat je tapeind meekomt. En met geluk heb je nog schoon draad. Als dat het geval is, kan je er een boutje met ringen indraaien en niet vergeten met kopervet!

Edit: je foto is wel onduidelijk en ziet er naar uit dat er helemaal geen vlakjes meer opzitten. Dus snij dop is dan wel nodig.
 
Je hebt trouwens ook een soort anti-slip dop te koop met een soort snijmechanisme erin en als je hem op die lange moer zet dan dan snijdt ie hem vast tijdens losdraaien. Dit gereedschap wordt meestal daarvoor gebruikt.
Post automatically merged:



Ja tis meestal een lange moer, maar als die zo vastzit heb je kans dat je tapeind meekomt. En met geluk heb je nog schoon draad. Als dat het geval is, kan je er een boutje met ringen indraaien en niet vergeten met kopervet!

Edit: je foto is wel onduidelijk en ziet er naar uit dat er helemaal geen vlakjes meer opzitten. Dus snij dop is dan wel nodig.

Klinkt als een uitdaging / mogelijke verassing dus lol
 
Back
Top