Kymco Agility 4Takt - NEED HELP!

Status
Not open for further replies.

Mitchellson

KYMCO DRiVER
Hey iedereen,

ik heb niet zo veel verstand scooters, maar ik heb een Kymco Agility50 die helemaal standaard is. Ik wil mijn scooter tunen(sneller optrekken + hogere top) maar zit nog met een aantal vragen.
Een vriend van me heeft wel beetje verstand van scooters en had me CDI al onbegrensd, hierdoor trok hij ietsjes harder op en was de top ook wat hoger.
Mijn vraag is, kan een Kymco Agility50 getuned worden zodat hij echt snel optrekt? Ik wou volgende week naar MBVscooters brengen voor een andere uitlaat en andere rolletjes, maar... KAN DIT WEL (op een Kymco) ?
Het gaat me echt gewoon puur om optrekken!

Reply AUB! Dank.
 
Advertisement - register to remove this

werkt niet op viertakt,
is je vario al ontgrensd?

vertel aub, wat werkt niet op 4takt?!

vario is na mijn weten niet ontgrensd, want die vriend van me zei dat hij niet weet waar die zit op mijn kymco agi, hij heeft alleen maar 2 takts gehad
 
Er is voor kymco wel een andere uitlaat maar die werkt alleen maar echt op een 80cc dus geen 50cc. Je hebt je CDI begrenst maar niet je vario, je draait nu overtoeren en dat is niet goed voor je scooter. Dus ik zou je vario-ring ook maar gelijk deruithalen. Meer kan je niet verwachtten van een 4takt scooter. Als je er een 80cc op monteert ga je pas echt de verschil merken
 
Er is voor kymco wel een andere uitlaat maar die werkt alleen maar echt op een 80cc dus geen 50cc. Je hebt je CDI begrenst maar niet je vario, je draait nu overtoeren en dat is niet goed voor je scooter. Dus ik zou je vario-ring ook maar gelijk deruithalen. Meer kan je niet verwachtten van een 4takt scooter. Als je er een 80cc op monteert ga je pas echt de verschil merken

Als je met een 80CC word gepakt door politie, word hij dan afgepakt?


edit; thanks voor reply trouwens srXpro!!
 
door een andere uitlaat, ga je NIET sneller,
zal mischien hoogstens 0.02pk schelen, als t al niet minder is.

enige manier is vario ontgrenzen, en als je dan nog sneller wilt:

Andere nokkenas, andere cilinder andere vario e.d
 
MBV scooters kan je altijd om advies vragen, die hebben wel ervaring met 4t. En als ze iets niet weten, dan bellen ze mij ;)

80cc kan de politie niet zien op de rollenbank, dat valt niet echt op. Als je geen problemen op de rollenbank wilt:

-sport vario
-CDI begrensd laten!!!
-NCY 80cc of NCY 90cc kit, eventueel met ncy t2 nokkenas.

Dan trekt hij lekker op en gaat 75 op de teller (harder kan niet door de CDI). Je krijgt wel een boete maar die is niet zo hoog.

Als je de CDI vervangt door een snelle, dan kan hij veel meer toeren maken en krijg je een hogere boete.

Als je helemaal geen boete wilt, laat vario en CDI dan begrensd en monteer alleen een 80cc/85cc/90cc. Dan trekt hij flink en gaat toch precies 50km/h. Dit kan met een 2takt niet. Met een 4takt dus wel.
 
Je kan er nog altijd een begrenzer op doen zodat je niet gepakt word.

Nee dat kan NIET. Er zijn geen begrenzers die werken op 4tkt.
Tenzij je draadjes gaat solderen een schakelbare CDI en daar weer een schakelaar op zet.
 
MBV scooters kan je altijd om advies vragen, die hebben wel ervaring met 4t. En als ze iets niet weten, dan bellen ze mij ;)

80cc kan de politie niet zien op de rollenbank, dat valt niet echt op. Als je geen problemen op de rollenbank wilt:

-sport vario
-CDI begrensd laten!!!
-NCY 80cc of NCY 90cc kit, eventueel met ncy t2 nokkenas.

Dan trekt hij lekker op en gaat 75 op de teller (harder kan niet door de CDI). Je krijgt wel een boete maar die is niet zo hoog.

Als je de CDI vervangt door een snelle, dan kan hij veel meer toeren maken en krijg je een hogere boete.

Als je helemaal geen boete wilt, laat vario en CDI dan begrensd en monteer alleen een 80cc/85cc/90cc. Dan trekt hij flink en gaat toch precies 50km/h. Dit kan met een 2takt niet. Met een 4takt dus wel.

Aidix +ralf+ +ralf+ +ralf+
<3 THNX voor die info, dus toch maar niet me kymcotje verkopen :#
 
*edit: heb de scooter naar MBV gebracht gisteren


Nog een vraagje trouwens Aidix, trekt een 2takt 70CC'tje mij eruit als ik me 4takt 90CC heb???
 
Last edited:
Ja natuurlijk trekt die je eruit, als we even uitgaan van een 70cc gietijzer met 70cc uitlaat die goed is afgesteld praat je over minimaal 9pk, die ga jij nooit halen met je 4takt. Zelfs een 125cc mag blij wezen als hij 9pk aan het achterwiel heeft.
 
Ja natuurlijk trekt die je eruit, als we even uitgaan van een 70cc gietijzer met 70cc uitlaat die goed is afgesteld praat je over minimaal 9pk, die ga jij nooit halen met je 4takt. Zelfs een 125cc mag blij wezen als hij 9pk aan het achterwiel heeft.


maar ik trek toch wel hard hè?.. (kan ik wheelie doen op me kymco? autowheelie?) dit alles bij elkaar kost me rond de 500
(dat is ook nog plus de andere dingen die ik moest veranderen op me scoot, maar het duurst is de 90cc)
 
Tuurlijk trekt het hard...voor een 4takt...

Maar jij wilt natuurlijk dat het even hard gaat als een 2takt 70cc, en dat gat echt niet lukken.

Wat betreft je 500 euro, als je een KapotLelijke yamaha Neos koopt ben je 1799 euro armer. Dat is 500 euro meer dan jouw agility. Daar kan je makkelijk en ncy 90cc + ncy uitlaat + ncy vario van kopen en misschien ook nog el een dikke carb erbij.
 
Tuurlijk trekt het hard...voor een 4takt...

Maar jij wilt natuurlijk dat het even hard gaat als een 2takt 70cc, en dat gat echt niet lukken.

Wat betreft je 500 euro, als je een KapotLelijke yamaha Neos koopt ben je 1799 euro armer. Dat is 500 euro meer dan jouw agility. Daar kan je makkelijk en ncy 90cc + ncy uitlaat + ncy vario van kopen en misschien ook nog el een dikke carb erbij.

ja ik heb alleen een 90cc gekocht met alles d'rop en d'raan, maar geen andere cillender of nokkenas, maar ik zei tegen michael van MBV scooters dat als ik nog harder wil trekken daar terugkom voor andere dingen.. maar als ik die andere dingen allemaal haal hè, is mijn top dan ook veel hoger en merk je het verschil dan erg, bij het optrekken? en laatste vraag is, trekt mijn kymco nu al wel hard genoeg voor wheelie? (kymco agility is ook erg licht trouwens)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top