kymco agility 2020 van 50cc naar 72cc cilinder

kymcoagility

New Member
Vandaag heb ik de 50cc cilinder vervangen voor een 72cc malossi cilider en zuiger.
Daarna alles weer netjes terug geplaatst met nieuwe pakkingen. Maar nu start de scooter niet meer....

hier wat gegevens van de scooter:
Kymco agility 50cc 4 takt
euro4
bouwjaar 2020
km stand: 4200
Sproeier 84
gladde variobus
ECU van dellorto
bougie vonk is blauw
 
Advertisement - register to remove this

Dan krijgt hij dus geen benzine.
Misschien pakkingen goed nakijken en spruitstuk van carburateur goed nakijken op lekkage.
Haal bougie eruit en gooi wat benzine erin en bougie er weer in en kijken of hij even loopt.
Misschien blijft hij dan ook lopen, hebben er vaker hier gehad.
 
Dan krijgt hij dus geen benzine.
Misschien pakkingen goed nakijken en spruitstuk van carburateur goed nakijken op lekkage.
Haal bougie eruit en gooi wat benzine erin en bougie er weer in en kijken of hij even loopt.
Misschien blijft hij dan ook lopen, hebben er vaker hier gehad.
Helaas. Ik heb bovenstaande gedaan. Maar het hielp niet.
 
Denk dat hij behoorlijk valse lucht aanzuigt.
Kijk alles nog eens goed na wat je eraf hebt gehaald en er weer op gezet hebt.
Of zet het originele er weer eens op.
 
Denk dat hij behoorlijk valse lucht aanzuigt.
Kijk alles nog eens goed na wat je eraf hebt gehaald en er weer op gezet hebt.
Of zet het originele er weer eens op.
Originele zit er weer op, en werkt weer als vanouds. Laat het nu ff zitten, anders kan ik niet naar mn werk;)

Kleppen stellen heb ik trouwens niet gedaan.
 
Ik lees en leer graag mee.
Zou het kunnen dat de ruimte tussen de zuiger en de kop net aan te klein is?
Wat evt met een dikkere pakking op te lossen is?
 
Vanmiddag toch nog eens de 72cc cilinder en zuiger terug gezet. En alles zorgvuldig terug gemonteerd en aangesloten. Na 10x starten sloeg de motor aan. En draait als een zonnetje. Geen idee wat ik de vorige keer heb fout gedaan?!?!?

Nu ben ik nog van plan om een nokkenas van mezoly racing A8 GY6 50-90cc erbij te nemen, en een multivar van malossi met witte veer en 8 gram rollen.

Wat vinden jullie daarvan?

 
Had ik ook bij een maatje van mij, werd tijd voor een nieuwe cilinder, dus nieuwe er op gedaan maar startte de eerste keer niet... Alles opnieuw gemonteerd en na 15x kicken doet ie t gewoon en sindsdien geen last meer van gehad. Geen idee hoe maarja t zal wel haha
 
Ik heb zelf een BTC Riva met Dellorto. Als je je cilinder wilt vervangen van 50 naar bijvoorbeeld 80cc, hoef je de ecu niet aan te passen, tenzij je harder wilt. Dit is op elke Dellorto ecs zo(dus Sym, kymco, peugout, gy6 met dellorto). Als je rongmao of delphi (gy6 blokken met injectie) hebt dan moet je ook de benzinetoevoer veranderen, dit kan via ecu, maar je moet wel iemand hebben die er verstand van heeft.
 
Back
Top