Kymco agility 16inch geen spanning

Skaffa079

Member
Hallo iedereen,

Ik heb net een kymco agility 16inch gekregen maar deze geeft geen vonk ik kan ook geen waardes tussen kabels meten ik heb ook geen accu nog weet niet of dat een probleem is

Iemand tips om naar te kijken of om wat te doen?
 
Advertisement - register to remove this

Deze scooter, zowel de 2-takt als de 4-takt versie, heeft een DC-CDI, maw deze cdi wordt gevoed vanuit de accu.
Het is dus wel aan te bevelen een accu te monteren.
Nu zou de scooter ook moeten starten zonder accu, de gelijkspanning wordt dan heel even opgewekt door de stator en geregeld door de spanningsregelaar als er gekickt of elektrisch gestart wordt maar dit kan soms wel eens tot problemen leiden.
Ook een geknapte zekering (15A) in de rode leiding bij de accu kan ervoor zorgen dat de spanningsregelaar de cdi niet kan voeden.
Dus om te beginnen zou ik een accu monteren en controleren of de zekeringen heel zijn.
 
Als je op deze scooter blijft rijden zou ik er toch een accu in zetten.
Is beter voor de cdi en alles wat met deze boordspanning werkt want de gelijkspanning die uit de regelaar komt, is niet zo "gelijk" als je zou denken.
De accu werkt namelijk ook mee aan de stabilisatie van die spanning.
Ook even meten of de nieuwe accu ook wel geladen wordt, gezien de status van de bedrading en het feit dat er uberhaupt geen accu in zat
 
Back
Top