Kymco Agility 16" vliegwiel vraagje - kaal model

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Beste forumleden,

Ik ben op het moment een Kymco Agility 50 met 16" wielen op aan het knappen waar iemand aan gewerkt heeft die dat beter niet had kunnen doen.

Verhaal is als volgt: hij heeft geprobeerd een nieuwe stator te installeren, heeft daarbij het terugzetten van het vliegwiel zo erg vernachelt dat het krukas nu kapot is. Gebroken, niet meer te redden.

Ik heb 't blok al uit elkaar en ben aan het wachten op mijn nieuwe krukas, maar ik heb ook nog een vliegwiel nodig.

Nu vond ik die vliegwielen best prijzig...

De stator is nog in orde dus die hoef ik niet meer te vervangen, voldoet een kaal vliegwiel zoals deze


Of dien ik iets anders te kopen?


Alvast bedankt!
Post automatically merged:



Of zoiets als deze, volgens mij moet gewoon elk GY6 50cc vliegwiel passen of heb ik dat fout?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je alleen een vliegwiel nodig hbt lijkt me die toch goed.
Ik begrijp ook niet goed wat deze verkoper met kaal bedoelt, een vliegwiel is een vliegwiel ik zou niet weten welke extra accesoires er nog extra bij moeten zitten.

Uiteraard wel denken aan de passende moer en spie als je die niet meer hebt of niet meer goed zijn.
 
Ja vliegwiel leek mij inderdaad ook niks meer dan een dom stuk ijzer met wat magneten.

Spie en moer zijn allebei vernachelt dus daar moet ik nieuwe van halen, nu lijkt mij dat dat allemaal vrij universeel is.

Ik weet welke moer ik moet hebben, alleen spie weet ik niet zeker.


Maar in principe zou een van deze twee vliegwielen gewoon moeten passen?
 
Back
Top