kymco agility 16+ 50 start niet (zowel elektrisch als met kick niet)

joeyjoe

New Member
Beste scooter experts,

Ik heb een Kymco Agility 16+ 50 4t (snor) uit 2017. Vorige maand overgenomen. Stond half jaar stil (in de garage). Ziet er verder vrij nieuw uit allemaal, maar scooter start niet (zowel elektrisch als met kickstart niet). Half jaar gelden startte deze al niet, maar de vorige eigenaar deed er niks aan.

Wat heb ik gecheckt/gedaan:
  • 1 tot 2 minuten gestart met kickstart (zonder gas)
    • Daarna paar gekickt keer met gas
  • Genoeg benzine in de tank
  • Bougie schoongemaakt (geeft een goeie vonk)
  • Accu vervangen en volgeladen (ook doorgemeten)
  • Dashboard is verlicht, lampen gaan aan, remlicht doet het.
  • Startrelais nagekeken en doorgemeten. Werkt ook prima!
  • Startmotor: stekker vanaf startrelais zat los, waardoor startmotor niks deed (geen geluid tijdens starten). Stekker gemonteerd en maakt nu geluid zoals je zou verwachten.
  • Carterkap open gemaakt: geen gekke dingen
  • Bendix ziet er goed uit. Valt niet uit elkaar in ieder geval. Met de Carterkap open elektrisch gestart en bendix wordt netjes in Vario gedrukt.
  • Luchtfilter open gemaakt en is niet verstopt

Heeft iemand enig idee waar het probleem eventueel zou kunnen liggen? Misschien wat suggesties van waar ik het kan zoeken, zodat ik verder kan sleutelen.
 
Advertisement - register to remove this

Wordt je bougie vochtig na een paar tevergeefse startpogingen?
Start hij wel met startpilot of remmenreiniger?
Klepspeling in orde?
Werkt je vacuumkraantje als je kickt of elektrisch start?
Carburateur schoongemaakt en sproeiers en mengbuizen niet verstopt?
Vlotter-/vlotternaaldfunctie getest?
Compressie in orde?
 
Last edited:
Wordt je bougie vochtig na een paar tevergeefse startpogingen?
Start hij wel met startpilot of remmenreiniger?
Klepspeling in orde?
Werkt je vacuumkraantje als je kickt of elektrisch start?
Carburateur schoongemaakt en sproeiers en mengbuizen niet verstopt?
Vlotter-/vlotternaaldfunctie getest?
Compressie in orde?
Thanks ik ga deze dingen allemaal even checken.
 
Wordt je bougie vochtig na een paar tevergeefse startpogingen?
Start hij wel met startpilot of remmenreiniger?
Klepspeling in orde?
Werkt je vacuumkraantje als je kickt of elektrisch start?
Carburateur schoongemaakt en sproeiers en mengbuizen niet verstopt?
Vlotter-/vlotternaaldfunctie getest?
Compressie in orde?
Thanks voor je input.

De scooter start inmiddels. Ik denk dat het aan de klepspeling lag. Deze zaten helemaal dicht. Na het stellen startte deze niet direct, maar met wat remreiniger in de luchtfilter lukte het wel.

Helaas loopt de scooter nog niet helemaal lekker. Viel snel uit na starten. Daarnaast zit er soms een vertraging in als ik gas geef (2/3 sec) of valt hij uit. Ik heb de stationair schroef gesteld en valt niet direct weer uit, maar het soms uitvallen bij gas geven of niet direct reageren bij gas geven is nog niet verholpen.

Al jouw bovenstaande punten trouwens nagelopen, dus verwacht dat daar het probleem niet zit. Jullie enig idee?
 
heb je de regelschuif (onder dat grote deksel bovenop) er al eens uit gehad (incl. membraan)? bij mijn Euro 4 agility 12" was dit membraan heel vies en de schuif had vreetsporen. schoonmaken resp. fijn opschuren deed al heel wat, nu expirimenteer ik met de veerspanning van de terugdrukveer en alternatieve manieren om die gasnaald toch iets te kunnen verstellen. eerste tests zijn veelbelovend..
 
Back
Top