Kymco afstelprobleem, start wel maar valt uit

Hikkel

New Member
Beste leden,

Situatie:
Heb van een vriend een kymco overgenomen die een vastloper heeft gehad. Hier heb ik het gehele blok van vervangen door een blok van een andere kymco (die heeft gelopen).

Probleem:
Wanneer ik de scooter start wilt deze na een paar keer kicken starten, komt dan hoger in de toeren, valt weer terug en gaat dan uit.

Wat heb ik geprobeerd:
De carbarateur eraf, geheel schoongemaakt. Nieuwe benzinefilter, nieuwe carbarateurpakking. De brandstofschroef verder open gedraaid, en daarna dichter gezet maar geen verschil. Stationairschroef kan ik aan draaien wat ik wil maar weinig tot geen verschil. Heb zelf wel het gevoel dat het iets in de carbarateur is.

Als verduidelijking hier een video wanneer de scooter gestart wordt:

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Advertisement - register to remove this

Oh, ik zie het nu op het filmpje ook ja.. Na 10x starten niet een keer gezien.. komt het daardoor? Ik kan wanneer ik gas geef er wel op rijden, maar als ik gas los heb valt die meteen weer uit.
Post automatically merged:

Hier nog een filmpje, de massakabel heb ik nagekeken maar lijkt goed te zitten.

Last edited:
En daarna de mengselschroef van je carburateur opnieuw inregelen want zomaar iets aan deze schroef liggen draaien zet geen zoden aan de dijk.
YouTube staat vol met video's hoe je dit moet doen.

De bougiekabel is vervangen en ook maar meteen de bougie zelf. Helaas geen verschil en de scooter doet hetzelfde als voorheen. Nu heb ik nog wat rondgevraagd en vroeg me af of het een van de volgende dingen zou kunnen zijn:

- Iets met de elektrische choke (omdat deze benzine erin gooit bij het starten)

- stationairsproeier

Zou het hieraan kunnen liggen en dienen deze vervangen te worden of is het probleem vrijwel niet te constateren en is er geen andere optie dan een geheel nieuwe carbarateur?

Back