Kymco 4 takt start niet

Als je de motor doorstart met de elektrische starter, en de carburateur ligt eraf, dan kan je in het inlaatspruitstuk wat remmenreiniger spuiten.
Vrij onorthodoxe methode, maar dat spul brandt als de pest. Indien de kleppen juist zijn afgesteld, en indien de vonkenfabriek doet wat hij moet doen, dan kán het niet anders of hij moet een klap of wat geven. Deodorant met alcohol, uit een spuitbus, kan je ook gebruiken.
Thx m8 , zal ik eens proberen
 
Beste ,
İk heb hier remreiniger gespoten maar er gebeurt niets als ik wil straten , hij draait maar rond .
Post automatically merged:

En hij vonkt ook
 

Attachments

  • IMG_20220517_124115.jpg
    IMG_20220517_124115.jpg
    153.3 KB · Views: 15
Last edited:
Beste leden ,
Hier een update:
- Als ik aanzet stroomt er benzine uit de slang waar het in de carburateur aangeloten zit , maar de bougie blijft kurkdroog , dus heb ik remreiniger in de inlaat gepoten en zo aangezet maar slaat niet aan.
- ik heb de bougie gecontroleerd op vonk zoals op de video en die vonkt ook goed volgens mij.
- krijg benzine en het vonkt maar de bougie blijft kurkdroog en slaat niet aan !
wat zou het probleem kunnen zijn denken jullie ?
 
Als ie dan effe loopt tot de benzine weg is moet je carburateur GOED schoonmaken.
İk heb deze spuit vol in de gaatje van de bougie gedaan na demonteren bougie , en dan de bougie weer opgestoken , maar slaat niet aan
Post automatically merged:

Zou de vonk onvoldoende kunnen zijn om hem te starten ? , ik had 3 nieuwe bougies liggen en alle 3 opgestoken en volgens mij vonkt het goed ?
 

Attachments

  • IMG_20220517_174141.jpg
    IMG_20220517_174141.jpg
    97.7 KB · Views: 10
Vind hem nou niet echt lekker vonken als ik het filmpje zie, maak kan ook zijn omdat je hem iedere keer beweeg.
 
Met een compressie meter , of anders laten doen , is toch wel een eerste vereiste dat dat in orde is , hoeveel km heeft de scooter gelopen
Zou ik dit bestellen voor de compressie te meten ?
Post automatically merged:

İk heb eeb paar druppels benzine in de gaatje van de bougie gedaan en proberen starten , maar helaas.
Dan een paar druppels benzine in de inlaat waarde spuitstuk op zit gedaan en proberen starten , ook helaas .
 

Attachments

  • Screenshot_2022-05-17-21-20-48-009_com.bol.shop.jpg
    Screenshot_2022-05-17-21-20-48-009_com.bol.shop.jpg
    60.2 KB · Views: 8
Zou ik dit bestellen voor de compressie te meten ?
Post automatically merged:

İk heb eeb paar druppels benzine in de gaatje van de bougie gedaan en proberen starten , maar helaas.
Dan een paar druppels benzine in de inlaat waarde spuitstuk op zit gedaan en proberen starten , ook helaas .

Die set heb ik ook is prima voor die prijs

Is heel simpel je compressie meten je sluit de slang aan op de meter en draait het andere einde in het bougie gat vervolgens geef je volgas en gebruik je de elecktrische start en dan kan je aflezen hoeveel compressie die heeft je kan alles gewoon loslaten compressie uitslag blijft erin staan.
 
Die set heb ik ook is prima voor die prijs

Is heel simpel je compressie meten je sluit de slang aan op de meter en draait het andere einde in het bougie gat vervolgens geef je volgas en gebruik je de elecktrische start en dan kan je aflezen hoeveel compressie die heeft je kan alles gewoon loslaten compressie uitslag blijft erin staan.
İk heb het besteld , tegen vrijdag zou het moeten toekomen , dan zal ik het eens meten , want ik geraak er niet meer aan uit.
 
İk heb het besteld , tegen vrijdag zou het moeten toekomen , dan zal ik het eens meten , want ik geraak er niet meer aan uit.

Ik heb niet het hele topic gevolgd maar als de compressie niet in orde is trekt het scooter niet meer genoeg aan de vacuum slang en komt de benzine niet meer uit de kraan of in de cilinder maar als de scooter ook niet start met remreiniger zou dat het ook niet kunnen zijn
Wat bij mij overblijft is inderdaad compressie lekkage in je cilinder/langs je zuiger/zuigerveren waardoor de scooter niet meer genoeg kracht heeft om hem aan te slingeren heeft om hem te laten lopen
Hoor graag de uitslag van de compressietest
 
Ik heb niet het hele topic gevolgd maar als de compressie niet in orde is trekt het scooter niet meer genoeg aan de vacuum slang en komt de benzine niet meer uit de kraan of in de cilinder maar als de scooter ook niet start met remreiniger zou dat het ook niet kunnen zijn
Wat bij mij overblijft is inderdaad compressie lekkage in je cilinder/langs je zuiger/zuigerveren waardoor de scooter niet meer genoeg kracht heeft om hem aan te slingeren heeft om hem te laten lopen
Hoor graag de uitslag van de compressietest
Thx glenn
İk ga voor dat ik de cilinder er af haal wachten op de compressie meter en eerst meten en dan zal ik zoals je zegt de cilinder demonteren en eens zien hoe hoj eruitziet , de zuiger/zuigerveren enz...
 
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de kleptiming verkeerd staat.
Weet je zeker dat het nokkenastandwiel met de twee streepjes gelijk aan het blok heeft gestaan, en het gaatje naar voren.
Het lijkt erop dat het blokje geen compressie opbouwt.
Remmenreiniger MOET normaliter ontbranden, als alles goed staat....
 
Oxidatie tot op t bot....
Ik zou de massa/groene draad eens gaan checken.
Of stuk weer blank/schoon maken op t blok zelf dan een draad/startkabel op de min ( - ) van de accu aan t blok leggen.
Denk dat ie dan ook vrolijker vonk.
Suc6
(alu corrosie werkt ook tegen)
 
Last edited:
Back
Top