Kymco 4 takt start niet

it's_A_Lex

Don't blame the messenger
Hoe ziet het schroefdraad van het bougiegat eruit?
Als je em ooit scheef erin heb gedraaid kan dat problemen geven
 

Sparky

Well-Known Member
İk heb eeb beetje olie in de bougie gaatje gedaan en dan de compressie gemeten en die liep op tot 4 bar ! ( Voorheen 1,5 bar )
Wat wil dat nu zeggen ?
Dat wil zeggen dat ergens de compressie weg lekt.
De lek wordt dan tijdelijk afgedicht door de olie.
Vaak zijn dit de zuigerveren of de cilinderwand die slecht zijn, lees versleten

Maar ook 4 Bar is te weinig.
 

umbrow

Active Member
İk heb de kop afgehaald en de test gedaan met remreiniger op de kleppen , en de uitlaatklep sluit niet goed en lekt de remreiniger.
Zou de compressie verlies hierdoor kunnen ?
 
Last edited:

ZNEN

electric fanatic
Wat wil dat nu zeggen ?
precies wat we al vermoeden: de lucht lekt weg tussen je (nieuwe) zuiger en (oude) cilinderwand.
de olie verhinderde dat, waardoor je weer compresie had.

bij een nieuwe scooter moet het blokje worden ingereden (de zuiger en cilinder slijten op elkaar in).
nu is het mogelijk om een gebruikte cilinderbus i.c.m. een nieuwe zuiger te gebruiken, maar in jouw geval is de cilinderbus (even extreem overdreven) een ei, terwijl je zuiger volmaakt rond is...

EDIT: je bent op t goede spoor... lekt alleen de uitlaatklep?
of de inlaatklep ook?
 
Last edited:

it's_A_Lex

Don't blame the messenger
İk heb de kop afgehaald en de test gedaan met remreiniger op de kleppen , en de uitlaatklep sluit niet goed en lekt de remreiniger.
Zou de compressie verlies hierdoor kunnen ?
Ja, dat is zeker een probleem.
Twee dingen die je kan doen
1) nieuwe kop kopen met de juiste kleppen (let op of je lange of korte klepstelen heb, de tuimelaarbrug moet ook passen)
2) je klepzetels polijsten (zoek maar op yt hoe dat moet)
 

umbrow

Active Member
precies wat we al vermoeden: de lucht lekt weg tussen je (nieuwe) zuiger en (oude) cilinderwand.
de olie verhinderde dat, waardoor je weer compresie had.

bij een nieuwe scooter moet het blokje worden ingereden (de zuiger en cilinder slijten op elkaar in).
nu is het mogelijk om een gebruikte cilinderbus i.c.m. een nieuwe zuiger te gebruiken, maar in jouw geval is de cilinderbus (even extreem overdreven) een ei, terwijl je zuiger volmaakt rond is...

EDIT: je bent op t goede spoor... lekt alleen de uitlaatklep?
of de inlaatklep ook?
İk heb de kop dat ik nog liggen had getest op lekkage aan de kleppen en die lekt niet , ik heb deze gemonteerd en heb nu 3,5 bar , maar hij start nu.
Maar ik ga toch de cilinder opsteken die ik besteld heb en morgen toekomt.
Zo zijn de zuiger/zuigerveren/cilinder nieuw.
Wat denken jullie ?
 

umbrow

Active Member
Ik mis enkel nog een foto of een video hoe de positie van de zuigerveren moeten zijn.
Post automatically merged:

Zijn deze positie's juist
 

Attachments

  • IMG_20220523_172623.jpg
    IMG_20220523_172623.jpg
    211 KB · Views: 3
Last edited:

Maups

Active Member
İk heb de kop dat ik nog liggen had getest op lekkage aan de kleppen en die lekt niet , ik heb deze gemonteerd en heb nu 3,5 bar , maar hij start nu.
Maar ik ga toch de cilinder opsteken die ik besteld heb en morgen toekomt.
Zo zijn de zuiger/zuigerveren/cilinder nieuw.
Wat denken jullie ?
Beste idee op het forum vandaag makker :D
 

umbrow

Active Member
Ok beste leden,
hier een update,
Nieuwe cilinder zit er op , nieuwe zuiger + zuigerveren , nieuwe pakkingen .
De kleppen sluiten goed en lekken niet , alles gemonteerd.
Dan de compressie test gedaan maar de druk is maar 3 bar .
Maar hij start vrij gemakkelijk.
İk kan er mee leven , maar zit natuurlijk met de vraag in mijn hoofd waarom de compressie maar 3 bar is ?
İedereen bedankt voor de hulp.
Mvgr
 

it's_A_Lex

Don't blame the messenger
maar zit natuurlijk met de vraag in mijn hoofd waarom de compressie maar 3 bar is ?
Het klinkt raar maar het zou ook aan de meter kunnen liggen.
Om dit uit te sluiten kan je het beste de meter testen op een andere scooter waarvan je zeker weet dat deze het 100% doet
 

Stoyanov

Active Member
Ok beste leden,
hier een update,
Nieuwe cilinder zit er op , nieuwe zuiger + zuigerveren , nieuwe pakkingen .
De kleppen sluiten goed en lekken niet , alles gemonteerd.
Dan de compressie test gedaan maar de druk is maar 3 bar .
Maar hij start vrij gemakkelijk.
İk kan er mee leven , maar zit natuurlijk met de vraag in mijn hoofd waarom de compressie maar 3 bar is ?
İedereen bedankt voor de hulp.
Mvgr
Jij bedankt voor de feed-back
 

simsa

Well-Known Member
Ok beste leden,
hier een update,
Nieuwe cilinder zit er op , nieuwe zuiger + zuigerveren , nieuwe pakkingen .
De kleppen sluiten goed en lekken niet , alles gemonteerd.
Dan de compressie test gedaan maar de druk is maar 3 bar .
Maar hij start vrij gemakkelijk.
İk kan er mee leven , maar zit natuurlijk met de vraag in mijn hoofd waarom de compressie maar 3 bar is ?
İedereen bedankt voor de hulp.
Mvgr
Meet je compressie wel met gas open?
 

Maups

Active Member
Zuigerveren er goed op zitten dan topper?
Wat was het ook alweer? Getalletjes, merkjes bij het slot naar boven? Schuine rand naar beneden? Chrome lichte veer boven? Zwarte beneden?
 

umbrow

Active Member
Meet je compressie wel met gas open?
Jaa , volledig open
Post automatically merged:

Het klinkt raar maar het zou ook aan de meter kunnen liggen.
Om dit uit te sluiten kan je het beste de meter testen op een andere scooter waarvan je zeker weet dat deze het 100% doet
Dat kan ook ,
İk zal het eens testen op mijn kymco , ( die in orde is )
Post automatically merged:

Zuigerveren er goed op zitten dan topper?
Wat was het ook alweer? Getalletjes, merkjes bij het slot naar boven? Schuine rand naar beneden? Chrome lichte veer boven? Zwarte beneden?
Als de mercedes ster
 
Advertisement - register to remove this
Top