Kwaliteit For Race...

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Na enkele Giannelli's gehad te hebben, heb ik toch maar een "echte"
wink.gif
uitlaat gekocht, een 4 Race dus...

Ik had er 2 besteld, ook voor een special scootje (binnenkort pix)...

1) De uitlaten leken voor geen meter op elkaar, het expansievat wel, de rest was anders... Deze uitlaten hadden hetzelfde bestelnummer, twijfelachtige actie dus. De ene For Race heeft een heel andere bocht, dezelfde als een Piaggio-Evo-uitlaat (het is dus eigenlijk een Evo-ForRace
smile.gif
)...

2) Alletwee de uitlaten passen niet zo best (tenminste niet zoals een Giannelli)... De ene zit tegen het frame aan, en heeft dus gegarandeerd een heel kort leven... Die onder m'n Nrg ligt is ook een behoorlijk gepruts...

3) Zielige laklaag, roesten als een gek...

4) Demper zit tegen de ophangbeugel aan (bovenop het expansiegedeelte), als ik dit niet verhelp is mijn demper binnen 1 maand doorgesleten...

5) Lostrillende busjes, boutjes...

Hebben nog meer mensen negatieve ervaringen met Polini-uitlaten, of ben ik altijd verwend geweest met Giannelli's
smile.gif
? Daarvan ging nl. NOOIT iets kapot...

Greetz.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by suzi:
het is algemeen bekent dat de pas vorm van polini uitlaaten soms wat te wensen over laat.

het is wel een zeer goeie uitlaat(goeie bocht,een van de beste naar mijn wete),ik heb hem zelf ook,maar er is niet veel meer polini aan omdat hij kompleet is aangepast.(op mijn cil).

Wat is je setup dan????
 
heu mijn setup is nogal lang om hier neer te schrijven.maar ik zal het proberen

min hor
cil evo 70cc(getuned).
4 race kompleet aangepast op de cil.
krukas malossi(met race lagers +karter aangepast).
membraam evo.
spruitstuk is special gemaakt.
21mm carb (kleine aanpassingen,andere naald,naaldbuis,ect).
powerfilter(geheel open,van anglo dutch).
vario multi malossi.
half poeli voor origineel.
achter poeli evo.
koppeling oude evo(met trekveertjes,iets aangepast).
v-snaar evo

+ nog wel wat zooi wat ik mischien vergeten heb neer te schrijven(maar dit geeft wel een aardige indruk)

o ja,tuning door tragter racing!!
 
Originally posted by suzi:
heu mijn setup is nogal lang om hier neer te schrijven.maar ik zal het proberen

min hor
cil evo 70cc(getuned).
4 race kompleet aangepast op de cil.
Waarom niet een Jolly of Yasuni c20 gehaald of zo???En die desnoods een beetje aangepast???

krukas malossi(met race lagers +karter aangepast).
Waarom malossi krukas????

membraam evo.waarom evo???
Waarom niet gewoon malossi Hyperreed???
spruitstuk is special gemaakt.
Waarom geen malossi spruitstuk???
21mm carb (kleine aanpassingen,andere naald,naaldbuis,ect).
powerfilter(geheel open,van anglo dutch).
vario multi malossi.
half poeli voor origineel.
achter poeli evo.
koppeling oude evo(met trekveertjes,iets aangepast).
v-snaar evo

+ nog wel wat zooi wat ik mischien vergeten heb neer te schrijven(maar dit geeft wel een aardige indruk)

o ja,tuning door tragter racing!!
Maar wel leuke setup.
 
Inderdaad leuke setup maar absoluut niet lekker op elkaar afgestemd...je variozooi is niet echt slim uitgekozen.

Maar dat kan natuurlijk, als je niet alles in hopen tegelijk koopt (like me
biggrin.gif
)
 
Originally posted by Hebo-47.6mm:
Originally posted by suzi:
heu mijn setup is nogal lang om hier neer te schrijven.maar ik zal het proberen

min hor

4 race kompleet aangepast op de cil.
Waarom niet een Jolly of Yasuni c20 gehaald of zo???En die desnoods een beetje
aangepast???ik heb verschillende geprobeerd(naamen enzo weet ik niet meer,+ niet elke uitlaat is goed aan te passen,+ de bocht is zeer goed(allemaal op de testbank)

krukas malossi(met race lagers +karter aangepast).
Waarom malossi krukas????waarom niet??????

membraam evo.waarom evo???
Waarom niet gewoon malossi Hyperreed???waarom niet????
spruitstuk is special gemaakt.
Waarom geen malossi spruitstuk???heb ik er op gehad werkte niet optimaal,+ ik heb nogal een grote(geheel open)filter
past niet omdat met dat malossi spruitstuk de carb naar boven gaat staan.
21mm carb (kleine aanpassingen,andere naald,naaldbuis,ect).
powerfilter(geheel open,van anglo dutch).
vario multi malossi.
half poeli voor origineel.
achter poeli evo.
koppeling oude evo(met trekveertjes,iets aangepast).
v-snaar evo

+ nog wel wat zooi wat ik mischien vergeten heb neer te schrijven(maar dit geeft wel een aardige indruk)

wat ik nog meer niet heb gebruikt(maar wel had)is
achter poeli malossi=torque driver
v-snaar malossi=kevlar belt
2-g polini koppeling(is echt een fuck ding)
die malossi spruitstuk waar ik het over had
verschillende uitlaaten(naamen weet ik zo niet meer)
prim vertanding malossi
ventivar malossi
+ nog wel wat zooi,maar dit werkte dus niet(of niet optimaal)alles is afgesteld(geprobeerd)op de testbank.

o ja,tuning door tragter racing!!
Maar wel leuke setup.

 
Originally posted by Arne@Piaggio:
Inderdaad leuke setup maar absoluut niet lekker op elkaar afgestemd...je variozooi is niet echt slim uitgekozen.

in het bericht hier boven kun je lezen waarom dit zo is gedaan,die vario(tansmissie) setup gaf het beste resultaat.dus wat is er niet slim aan??(alles is afgestemd(een geprobeert)op een testbank net zo lang tot dat het perfect was,dus...........
 
okway HELP!!!! ik lees interessante dingen hier. ik heb 2 evo50 uitlaten en een 4 sjees. die hebben allemaal aandacht nodig
smile.gif
ik heb een forrace die ik vandaag terug krijg. de bocht was half dicht gereden tegen een stoeprand
biggrin.gif
dieheb ik doormiddengezaagd, uitgedeukt en laten lassen. hij's ook compleet verroest. ik heb geen zin om het ding te schuren dus ik laat hem maar zandstralen denk ik.. hoe wordt hij dan weer zo mooi blauw?? die zelfde heb ik met de evo uitlaat van m'n racephantom. die's helemaal blank. WAT voor olie erop en dan met een gasbrander erop??? kan dit gewoon met zo'n butaangas dingetje??
 
Lijkt me heel erg sterk, aangezien de ori halfpoulie van een minarelli klote is. Op mijn SR is een halfpoulie van malossi of de originele een wereld van verschil icm een multivar.
Originally posted by suzi:
Originally posted by Arne@Piaggio:
Inderdaad leuke setup maar absoluut niet lekker op elkaar afgestemd...je variozooi is niet echt slim uitgekozen.

in het bericht hier boven kun je lezen waarom dit zo is gedaan,die vario(tansmissie) setup gaf het beste resultaat.dus wat is er niet slim aan??(alles is afgestemd(een geprobeert)op een testbank net zo lang tot dat het perfect was,dus...........

 
Originally posted by Razkin:
Lijkt me heel erg sterk, aangezien de ori halfpoulie van een minarelli klote is. Op mijn SR is een halfpoulie van malossi of de originele een wereld van verschil icm een multivar.

het maakte geen ene fuck uit met die venti var die zelf iets(heel iets) slechter werkte,ik moet ook zeggen dat die venti var die ik had zo'n maandag ochtend model was(de blokker sleutel paste er niet goed op)
maar volgens mij is het verschil tussen het origineel en venti niet zo groot(mischien iets andere hoek,maar niet veel graden)

een verder net als een carb is er voor transmissies ook 1001 mogelijkheden,ik geloof niet zo veel in 1 merk,dat is ook niet de bedoeling van tunning natuurlijk
(zo van dit heb ik een daar doe ik het mee)
het blijft expirementeren

ik heb echt alles geprobeert
belief me
smile.gif
 
Originally posted by Razkin:
Lijkt me heel erg sterk, aangezien de ori halfpoulie van een minarelli klote is. Op mijn SR is een halfpoulie van malossi of de originele een wereld van verschil icm een multivar.

het maakte geen ene fuck uit met die venti var die zelf iets(heel iets) slechter werkte,ik moet ook zeggen dat die venti var die ik had zo'n maandag ochtend model was(de blokker sleutel paste er niet goed op)
maar volgens mij is het verschil tussen het origineel en venti niet zo groot(mischien iets andere hoek,maar niet veel graden)

een verder net als een carb is er voor transmissies ook 1001 mogelijkheden,ik geloof niet zo veel in 1 merk,dat is ook niet de bedoeling van tunning natuurlijk
(zo van dit heb ik een daar doe ik het mee)
het blijft expirementeren

ik heb echt alles geprobeert
belief me
smile.gif
 
Dat de normale buzetti sleutel er niet op gaat klopt, dat is vanwege dikkere erm koelvinnen zeg maar. Met vetilvar, liep ten eerste de vario helemaal op itt met de ori halfpoulie EN met die vetilvar trok ie beter en gelijkmatiger door... Ach ja geen 1 scooter is hetzelfde eh.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:


Het kan best dat een 4 Race een goede bocht heeft, maar als ik 2* DEZELFDE For Race bestel, en krijg 2 passende uitlaten met compleet verschillende bochten, zet ik ook hier mijn vraagtekens bij...
Greetz.[/B]

weet je wel zeker dat ze voor het zelfde blok
zijn????
 
Originally posted by suzi:
het is algemeen bekent dat de pas vorm van polini uitlaaten soms wat te wensen over laat.

het is wel een zeer goeie uitlaat(goeie bocht,een van de beste naar mijn wete),ik heb hem zelf ook,maar er is niet veel meer polini aan omdat hij kompleet is aangepast.(op mijn cil).

Pasvorm is inderdaad ronduit slecht, zeker vergeleken met Giannelli...

Het kan best dat een 4 Race een goede bocht heeft, maar als ik 2* DEZELFDE For Race bestel, en krijg 2 passende uitlaten met compleet verschillende bochten, zet ik ook hier mijn vraagtekens bij... De lassen zijn iig in orde...

Greetz.
 
Originally posted by jorick:
WAT voor olie erop en dan met een gasbrander erop??? kan dit gewoon met zo'n butaangas dingetje??

Ik heb gewoon 4t motorolie gepakt, maar 2t kan ook, gebruik iig geen kruipolie, want dat druipt er errug snel af
smile.gif
smile.gif
...

Ja, met een butaanbrander...

Wat je ook kunt proberen: Je hele expansiedeel insmeren met olie, daarna het hele expansiedeel inpakken in alu-folie, en dan flink racen...

Greetz.
 
jorick je kunt je uitlaat ook gewoon inspuiten met siliconenspray, en dan gewoon gaan rijden, dan brand het ook heel mooi in. als je het met een gasbrander doet kun je vlekken krijgen. gewoon zo´n butaangas dingetje gebruiken...
 
Ja... Ze passen alletwee op een Piaggio-blok, en hebben alletwee een For Race expansievat, alleen de ene heeft een flens met 2 veren, de andere (onder m'n Nrg) heeft veren in de bocht zitten...

Greetz.
 
tsjah scootparts he :p

Mijn evo pijp was idd ook aan het roesten als de ziekte ondanks dat ik 'm met olie had ingesmeerd en niet veel rijd en al helemaal niet in de regen...

Weet iemand hoe de kwaliteit vd laklaag van een Yasuni C20 is?
 
Back
Top