Kwaliteit For Race...

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Na enkele Giannelli's gehad te hebben, heb ik toch maar een "echte"
wink.gif
uitlaat gekocht, een 4 Race dus...

Ik had er 2 besteld, ook voor een special scootje (binnenkort pix)...

1) De uitlaten leken voor geen meter op elkaar, het expansievat wel, de rest was anders... Deze uitlaten hadden hetzelfde bestelnummer, twijfelachtige actie dus. De ene For Race heeft een heel andere bocht, dezelfde als een Piaggio-Evo-uitlaat (het is dus eigenlijk een Evo-ForRace
smile.gif
)...

2) Alletwee de uitlaten passen niet zo best (tenminste niet zoals een Giannelli)... De ene zit tegen het frame aan, en heeft dus gegarandeerd een heel kort leven... Die onder m'n Nrg ligt is ook een behoorlijk gepruts...

3) Zielige laklaag, roesten als een gek...

4) Demper zit tegen de ophangbeugel aan (bovenop het expansiegedeelte), als ik dit niet verhelp is mijn demper binnen 1 maand doorgesleten...

5) Lostrillende busjes, boutjes...

Hebben nog meer mensen negatieve ervaringen met Polini-uitlaten, of ben ik altijd verwend geweest met Giannelli's
smile.gif
? Daarvan ging nl. NOOIT iets kapot...

Greetz.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn eigen ervaringen: (en ik ben altijd zeer zuining op me uitlaat, smeer vaak in met olie, lak etc.)

For Race: binnen een maand bocht vol met roest en rond de laspunten van de ophangingen.

Nardo: Nu 11 maanden oud, alleen lichte plekjes, geen eens roest, bij laspunten van ophangingen en demperbevestiging. Expansiegedeelte en bocht, GEEN roest.
 
for race op beta, paste goed, alleen was ik een beetje aan het kutten met montage omdat ik de veertjes bij de flens er niet afgehaald had
smile.gif


Na 2 dagen inbusbij demper eruit, paar dagen later allemaal eruit. Nieuwe boutjes erin met kopervet, bleef goed zitten.

laklaag was niet goed uitehard ofzo, de eerste keer dat ik reed zat ie vol met zand bij het begin van het expansie gedeelte, nooit meer eraf kunnen krijgen. Geen roest, mja, ikpoets altijd erg
smile.gif


Evo70 pijp ff geleend van me dealer. Niet eens in de regen gereden, zet scooter voor het eerst weer is in me schuur, volgende dag kijken, totaal onder de roest, kon ik er wel zo weer afhalen maar toch. Inbusjes bij demper bleven goed zitten. Evo70 geluid is zeer irritant.

Jolly roest ook redelijk snel. Had em ingesmeerd met vaseline spray, in me schuur gelegd, weekje later helemaal verroest, kon je er met een beetje moeite afhalen.

Ook een nardo gehad, die bleef redelijk, ondanks het feit dat de demper op de uitlaat gericht stond en ik nogal rijk mengde waardoor er een erg debiele zwarte vlek op de uitlaat kwam.

NU maar hopen dat de lak van me hebo pijp van betere kwaliteit is.
 
Ik heb hetzelfde probleem met m'n standaard uitlaat van m'n Beta Ark, wat ik ook geprobeerd heb de roest gaat er niet af, het zit er gewoon in. Ik heb al van die schuursponsies derop uitgeprobeerd en staalwool maar het help niks.
Weet iemand van jullie wat ik nu het beste kan doen??? (opschuren????spuiten?????)

mzzzzzl raymon
 
Tsja ik poets mijn uitlaat ook heel veel, maar bij mij komt er ook beetje roest op, ik heb dus een Hebo Gara. Vooral bij de bocht is het om te janken, voor de rest ziet ie er nog wel redelijk uit, ik zal als ik weer thuis zit ff een plaatje posten.
Verder kun je bij een beetyje roest je uitlaat beter schuren, tot de laklaag eraf is en dus ook het zand, schuur hem niet to het metaalachtige kleurtje, das lelijk. En dan weer onpieuw spuiten en dit om de 2mndn doen ofzo.

Ohja wat ook helpt is met een grove doek met wasbenzine flink op de uitlaat te poetsen. Dan verdwijnt er veel rotzooi.

SvR
 
mijn nrx was na 4 maanden en 2x en pekelritje aardig aan het roesten, geschuurd, gespoten, en nu 4 maanden verder issie nogsteeds 100 ok....

pekel is echt het meest klote voor je scooter, met name voor je veer en je pijpje, jammer...

greets henk
 
Oh ja nog ff dit.
Toen ik me For Race haalde (Mei 99) had ik totaal geen idee dat daarvan een AC en LC versie bestond.
Ik had dus de lc versie op me AC en zoals je begrijpt: Dat past totaal niet. Sowieso zal je een aantal bouten/ringen achter de bouten die in je carter gaan moeten doen om de uitlaat wat naar buiten te brengen, want anders zit die koelkap in de weg. Maar dat zit ie dan altijd nog. Een For Race LC is een nogal "platte" uitlaat (Hij loopt dus niet schuin omhoog) Hij gaat zeer strak langs het waterpomphuis. Op me AC liep die dus tegen me koelkap aan, met als gevolg dat na 1 rit me kap op die plek was gesmolten.
Ik rijdt nog steeds met dat kappie. Voor de koeling maakt het niks uit (anders had ik allang een vastloper moeten hebben) maar het staat natuurlijk niet echt netjes. Ik ga binnekort toch maar ff een nieuwe bestellen.
Op de site Neos online staat ook een neo's met For Race LC, dan zie je wat er gebeurt.

Van losrakende inbussen had ik geen last, terwijl me vriend op ze Beta Ark LC daar wel erg last van had. Alle inbussen uit de demper en een ophangingsbout aan carter zijn eruit getrild.

Maar zoals Arne al aangaf, die uitlaten zijn niet gemaakt om lang mee te gaan.

En nog 1 ding voor de mensen die een For Race willen lopen op een Mina: Haal je bok eronderuit of doe een rubbertje om je standaard, want anders heb je meteen de eerste keer dat je je standaard inklapt een mooie deuk in je dure uitlaat. (Denk er wel aan dat bij montage van een rubber de standaard minder ver inklapt, dus kijk uit)
 
mijn ervaringen :

nrx was niet echt goed in kwaliteit, roeste al vrij snel, vooral bij de bocht natuurlijk. heeft een slechte laklaag vind ik.

Nu heb ik godver nog steeds een power 1 racing ding omdat ik geen geld heb sinds het spuiten van mn Colin Edwards Replica (deze week klaar!!) en alles is er echt bout aan BEHALVE de kwaliteit !!!! jezus van komisch is dat ding zeg ! voor 200 piek heb je alles kut behalve de uiterlijke kwaliteit.
De laklaag is zowaar onverwoestbaar en roest nog steeds niet, na een hoop regen al, en elke dag rijden in heel veel verschillende weersomstandigheden. de imbusjes in de demper heb ik nog nooit problemen mee gehad en de pasvorm van het gevaarte is ook prima. wel leek het of de ophanging voor een sfx was ipv x8r, maarja dat koste maar 2 gaatjes boren...

verder vind ik het nogal vaag van polini dat ze op geen 1 uitlaat een normale laklaag kunnen doen en al die andere problemen terwijl de power 1 (ZELFDE FABRIEK !!!!) geweldig uitblinkt in die dingen.
 
ga maar navragen of het niet uit dezelfde fabriek komt !

jonge je moet niet lullen, ik ken creco en ze zullen heus niet lullen over waar ze die spullen vandaan halen.
 
het lijkt me zeer stug...ff navragen

OK, Ben de allesweter de Vos zegt

"Polini maakt zijn uitlaten zelf (is van huis uit een uitlatenfabriek) en maakt verder niets
Power one komt daar beslist niet vandaan, en ook niet uit italie"

Creco zegt dat alleen omdat ze die poweroneshit een goede naam willen geven

[This message has been edited by tIM (edited 18 April 2001).]
 
Originally posted by tIM:
NU maar hopen dat de lak van me hebo pijp van betere kwaliteit is.

Welke lak?
wink.gif


Jongens, bedenk wel dat het hier om RACE uitlaten gaat. Giannelli is natuurlijk niet een echt race produkt maar eigenlijk ontwikkeld voor dagelijks gebruik...
 
Conclusie is dus dat ik niet de enige ben met een brakke For Race... Ach ja, een paar nieuwe boutjes, busjes, en expansiedeel met olie en gasbrander bewerken en het ziet er al beter uit...

Greetz.
 
Mijn For Race was ook een aardige roestbak
smile.gif

Ik had geen problemen met de pasvorm op mn Peugeot, alleen de koelvloeistof slang zat in de weg (daar hadden ze een tie-wrapje voor meegegeven, dus het probleem was snel opgelost)
Mn demper zat ook prima, alleen lazerde net als bij tim die inbusboutjes er steeds uit...
Ik moest zeker elke week mn bocht lichtjes bijschuren en in de lak zetten, anders was het gewoon niet om aan te zien.
Met mn NR-X had ik daar ook last van, maar veel minder.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Conclusie is dus dat ik niet de enige ben met een brakke For Race... Ach ja, een paar nieuwe boutjes, busjes, en expansiedeel met olie en gasbrander bewerken en het ziet er al beter uit...

Greetz.


Ze moeten je ook altijd hebben he?!
tongue.gif


SvR
 
het is algemeen bekent dat de pas vorm van polini uitlaaten soms wat te wensen over laat.

het is wel een zeer goeie uitlaat(goeie bocht,een van de beste naar mijn wete),ik heb hem zelf ook,maar er is niet veel meer polini aan omdat hij kompleet is aangepast.(op mijn cil).
 
Back
Top