KVS slang

luukdk

Member
Beste lezer,

ik rij op een aerox. Deze is watergekoeld. Maar de laatste tijd lekt het koelsysteem telkens ergens. Nu heb ik de waterpomp gereviseerd.Maar de slangen zijn ook aan vervanging toe. Jos Dijkman heeft geen universele kvs slang meer op voorraad en het komt ook niet snel terug op voorraad.

Verder zie ik het bij andere winkels ook niet op de site staan.

het liefst zou ik de originele slangen willen vervangen met doorzichtige slangen. Maar aangezien ik die niet in nl weet te krijgen. Zit ik ook te kijken naar andere alternatieven.

is het bijvoorbeeld mogelijk om een tuinslang/douche slang als kvs slang te gebruiken? Of kan dit de warmte niet aan?

de aerox loop tot ongeveer een graad of 70 bij de Max.

ik wil eigenlijk geen zwarte slang erop.

Heeft u een tip of idee dan hoor ik dat graag.

mvg

luuk
 
Advertisement - register to remove this

Die slangen kan je wel bestellen.
Je moet alleen ff goed zoeken.
Ik heb op Google het volgende ingetoetst:
transparante koelvloeistof slang aerox



Het is niet aan te raden om andere slangen te gebruiken omdat deze niet de garantie bieden om hoge temperaturen aan te kunnen...
 
Last edited:
Waar precies lekt het? Misschien is je radiator wel "lek" en stroomt de kvs over de slangen. Als dat zo is ja dan kan je zeggen dat het "ergens" lekt. ;)

En waarom wil je perse transparante kvs slang?

Universele zijn misschien wat goedkoper maar origineel is al "voorgekneed" in de juiste maat en gebogen bochten enz.

1 op 1 (Als je de goede hebt natuurlijk) om te wisselen.

Paar kappen eraf en het is plug en play. ;)


Verder vroeg ik me het volgende af en misschien dat jij dat weet:

As je ze gaat vervangen voor universele moet je dan geen rekening houden met de zwaartekracht of zo?

Overdreven gezegd te hoge pieken in de slang? Waardoor de kvs als het ware net niet over die hogepunt heen kan. Dus geen koeling!

Daar ben ik altijd bang voor bij universele producten.

Is meer een vraag...
 
As je ze gaat vervangen voor universele moet je dan geen rekening houden met de zwaartekracht ofzo?
[/QUOTE]

Volgens mij zolang je niet boven het koelings reservoir uitkomt kan je alle routes nemen die je wilt. Maar ben daar ook niet zeker van
 
Back
Top