KVS slang laat los

db_

Aerox MKII Racing - JogRR Corsa - FuriaSM DR80
hallo,

Ik heb een polini corsa 70cc, nu heb ik 1 probleem. Na 10 min rijden raakt mijn kvs slang op de kop aan de bovenkant steeds los…

Gewoon de metalen ring aandraaien is blijkbaar niet genoeg.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hier een oplossing op gevonden?

Ik zal een foto sturen.

IMG_3666.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Komt waarschijnlijk omdat dit een hoki poki niet voorgevormde koelslang is die denk ik onder spanning komt te staan. Ik zou even zoeken naar een originele koelslang waar dus een knik in zit.
 
Originele voorgebogen koelslangen voor een Jog RR zijn in Nederland niet meer nieuw te krijgen.

Ook ben ik erachter dat het probleem ergens anders ligt. De aansluiting op de cillinderkop is heel erg glad en er zit geen opstaande rand op. Ik heb mijn scooter dus lekker hoog stationair laten lopen en zag toen dat de slang er gewoon langzaam aftrilt. Ik ga de aansluiting dus schuren/vijlen om hem wat ruwer te maken en hopen dat die dan niet meer lostrilt.
 
Is dit een slang , met metalen ringen erin gegoten ? Dan wordt het moeilijk om deze vast te klemmen . Bij de auto materialen zaak kun je flexibele rubberen koelwaterslang krijgen , in div maten , en kun je makkelijker klemmen .
 

Attachments

  • blob.jpeg
    blob.jpeg
    9.2 KB · Views: 3
Hoe vast ik hem ook klem, hij trilt langzaam weer los, dus ik ga eerst is de aansluiting afvijlen en ruwer maken om te kijken of dat werkt
 
Nee, er zit geen verdikking op de aansluiting op de cillinderkop, dat is dus het probleem.
Post automatically merged:

Dat het vast blijft zitten wil niet zeggen dat het echt goed vast zit. Die zullen ook een lip hebben denk ik? Dat helpt natuurlijk ook een hoop.
Klopt
 
Back
Top