kvs is bruin

mitch M

Well-Known Member
ik had een vraagje over me kvs, die is namelijk bruin terwijl hij toch blauw moet zijn? k weet nie wat het kan veroorzaken.jullie?
 
Advertisement - register to remove this

normaal niet zoalng het op temp blijft, daardoor is wel je kvs bruin denk ik, aangezien roest best wel goed iets kleurt
tenzij er echt benzine in je kvs loopt waardoor hij niet goed loopt, alleen lijkt me dat raar anders zou er ook kvs in je cilinder komen waardoor hij helemaal niet meer wil rijden.
 
eey ik had hetzelfde probleem... het is zo dat als er water in je koeling heeft gezete dat roest creeert.. jij hebt het er waarschijnlijk eruit laten lopen en daarna koelvloeistof erin gedaan.... ik zou het ff helemaal doorspoelen zodat al het bruine spul deruit is...en dan koelvloeistof erin doen.... als jet het echt grondig wilt doen moet je eiglk ff je cilinder eraf halen want daar komt al die bruine teering zooi vandaan.. en die schoonmaken...
 
NSC-Tuned#3 said:
eey ik had hetzelfde probleem... het is zo dat als er water in je koeling heeft gezete dat roest creeert.. jij hebt het er waarschijnlijk eruit laten lopen en daarna koelvloeistof erin gedaan.... ik zou het ff helemaal doorspoelen zodat al het bruine spul deruit is...en dan koelvloeistof erin doen.... als jet het echt grondig wilt doen moet je eiglk ff je cilinder eraf halen want daar komt al die bruine teering zooi vandaan.. en die schoonmaken...
met wat heb je dat dan doorgespoeld? en is dat roest dan schadelijk?
 
in princiepe is het ni schadelijk, het tast je alu radiator ni aan, als je kvs stukjes ijzer/roest bevat zou ik het wel snel vervangen anders raakt je radje wel verstopt op den duur, het is btw normaal dat koelvloeistof donker verkleurd na gebruik op den duur
 
In je standaard koelsysteem zitten volgens mij wel precisiestalen of koperen leidingdelen, die worden wel aangetast door water ( roest ) vandaar dat het bruin is, gewoon een paar keer verversen met koelvloeistof
 
niet toevallig verschillende soorten kvs gemengd. of er water o.i.d bij gegooid, dan krijg je ook allerlij rare kleuren.

of mischien toch je koppakking lek ofzo, omdat je scoot ook slecht loopt.
 
Last edited:
groen + blauw is bij mijn weet bruin...

dus als er vroeger groene kvs in zat, en je er blauwe bijgedaan hebt, dan wordt het bruin ;)

dus het zou kunnen dat er nix aan de hand is.... maar dat moet je zien aan het kleur bruin... roestachtig bruin of eerder diarree/stront-bruin?

grtz, veekaa
 
Back
Top