Ik heb het blok er net onder vandaan gehaald en het meeste is eruit. Ik heb geen compressor dus probeer met de hitteföhn het meeste kvs te op dampenAls je het blok eronder uit gaat halen en gewoon met de zuiger naar beneden dat het meeste er zo uit loopt dan zou je daarna met de compressor al het vuil er zo goed mogelijk tussen uit kunnen spuiten en dan eventueel met remmenreiniger of met schone benzine nog ff goed na spoelen
Ja dacht ik ook. Nieuwe cilinder, zuiger en pakkingen etc erop maar precies hetzelfde weer gebeurd. Weer een hele boel kvs in me krukaskamer. Ik snap niet hoe het er komt en of ik miss iets over t hoofd zieZiet er prima uit
Ik heb een elektrische waterpomp dus daar kan het niet aan liggenkan het bij je KVS pomp je carter in lekken? ik weet niet welke blok het betreft...
Heb er nu nog een dikkere voetpakking op gedaan dan eerst, en ook vloeibare pakking. Alles zit voor de 2e keer weer in elkaar maar moet nog even testen maar is het nu te laat voorDan moet je ergens misschien toch een pakking missen? Wat zit er tussen je cilinder en cartwr voor pakking?
Een pakking en vloeibare pakking is niet heel slim. Dat lekt juist vaker, enkel we voetpakking zou voldoende moeten zijn. Weet niet of het een snel.of standaard blokje is verder maar als het wat.sneller is hou dan rekening met je squish als je een andere voetpakking monteert. Maar dan vrees ik dat toch je carters gesplitst moeten worden om het op te lossen. Zou dan meteen de originele waterpomp erin zetten en die gebruikenHeb er nu nog een dikkere voetpakking op gedaan dan eerst, en ook vloeibare pakking. Alles zit voor de 2e keer weer in elkaar maar moet nog even testen maar is het nu te laat voor
Een pakking en vloeibare pakking is niet heel slim. Dat lekt juist vaker, enkel we voetpakking zou voldoende moeten zijn. Weet niet of het een snel.of standaard blokje is verder maar als het wat.sneller is hou dan rekening met je squish als je een andere voetpakking monteert. Maar dan vrees ik dat toch je carters gesplitst moeten worden om het op te lossen. Zou dan meteen de originele waterpomp erin zetten en die gebruiken
Ik heb nu weer circa 10km gereden op de scooter nadat ik het blok weer uit elkaar heb getrokken en ik zie nog geen tekenen dat hij zou lekken bij de cilinder of dat er kvs bij de krukas kamer komt aangezien hij gewoon goed loopt. Nu alleen nog afstellen want dat ding gaat Max 50 en mag wel ietsje harder met 50ccEen pakking en vloeibare pakking is niet heel slim. Dat lekt juist vaker, enkel we voetpakking zou voldoende moeten zijn. Weet niet of het een snel.of standaard blokje is verder maar als het wat.sneller is hou dan rekening met je squish als je een andere voetpakking monteert. Maar dan vrees ik dat toch je carters gesplitst moeten worden om het op te lossen. Zou dan meteen de originele waterpomp erin zetten en die gebruiken
Zit er aan de onderkant van de cilinder , dan ook een waterkanaal , wat door de voetpakking gedicht wordt ? Denk eerder dat het door de koppakking / rubber pakking , komt , en zo langs de zuiger het blok in loopt
Geen waterkanaal idd, het lag denk ik aan de koppaking. Ik heb extra voorzichtig gedaan met deze monteren en nu lijkt er niks meer verkeerd te gaan na circa 10km te hebben geredenZit er aan de onderkant van de cilinder , dan ook een waterkanaal , wat door de voetpakking gedicht wordt ? Denk eerder dat het door de koppakking / rubber pakking , komt , en zo langs de zuiger het blok in loopt .
Helaas toch wel. Weer hetzelfde liedje.. heb weer een nieuwe pakkingset besteld en ga ik morgen monteren, moest van werk 6km naar huis lopen met dat ding. Echt geen pretjeIk heb nu weer circa 10km gereden op de scooter nadat ik het blok weer uit elkaar heb getrokken en ik zie nog geen tekenen dat hij zou lekken bij de cilinder of dat er kvs bij de krukas kamer komt aangezien hij gewoon goed loopt. Nu alleen nog afstellen want dat ding gaat Max 50 en mag wel ietsje harder met 50cc
Post automatically merged:
Geen waterkanaal idd, het lag denk ik aan de koppaking. Ik heb extra voorzichtig gedaan met deze monteren en nu lijkt er niks meer verkeerd te gaan na circa 10km te hebben gereden
Dat is vlak dus dat is het probleem niet. Gister heb ik weer 2 nieuwe koppakkingen gemonteerd en weer lekkage… t lijkt echt idd via de zuiger het motorblok in te stromen. Ik denk dat het dan wellicht de kop zelf is? Doe maar eens vervangen en kijken wat dat doetLijkt er op dat beide Carters origineel niet bij elkaar horen , of dat bij de carter pas bussen ontbreken , maakt op zich niet uit , wat belangrijk is , is dat het pas vlak van beide Carters vlak is , wat ik bedoel : het is belangrijk dat de beide carters goed vlak zijn waar de voet van de Cilinder op komt te rusten , is dat niet vlak ? geheid lekkage .