This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

KVS in blok

Ik was lekker aan t rijden met de scoot en opeens stopte die ermee, naar huis gelopen en uitlaat en cilinder enzo eraf. Zag ik een lekke pakking en tot mijn grote schrik enorm veel kvs bij de krukaskamer. Hoe kan ik dit nou t beste eruit halen en schoonmaken? Ik las dat kvs benzine en olie afstoot en wil niet dat alles zo begint vast te lopen. Ik zag ook dat het gaat plakken en het zo snel mogelijk gefixt moet worden maar tis nou eenmaal 2 uur in de nacht en ik heb niet zoveel ervaring.
Zie foto voor hoe erg het er aan toe is.
Ik hoor graag zsm van jullie tips, alvast bedankt!

Attachments

• IMG_3467.png
    939.6 KB · Views: 19
Om er zo snel mogelijk simpel het meeste uit te krijgen, vol proppen met doeken. op laten zuigen, en weer opnieuw beginnen.

Zal er wel wat onderin blijven staan, is niet zo'n groot probleem. Als het zo goed als leeg is zou ik het ook een keer inspuiten met olie, zodat het niet gaat roesten.

Last edited:
Ik zat hier ook aan te denken maar ben dan bang dat er wat vuiligheid in het Carter blijft liggen, kan ik niet het beste het blok van het frame afhalen, deze op de kop houden en via het spruitstuk met een föhn proberen te blazen? En daarna dan weer de lagers goed insmeren met olie. Ik denk dat het beetje vochtigheid dat blijft liggen niet zo’n probleem is als ik een stuk ga blazen met de scoot verbrand dit vanzelf.

Als je het blok eronder uit gaat halen en gewoon met de zuiger naar beneden dat het meeste er zo uit loopt dan zou je daarna met de compressor al het vuil er zo goed mogelijk tussen uit kunnen spuiten en dan eventueel met remmenreiniger of met schone benzine nog ff goed na spoelen

Ik heb het blok er net onder vandaan gehaald en het meeste is eruit. Ik heb geen compressor dus probeer met de hitteföhn het meeste kvs te op dampen