KVS in blok

Ik was lekker aan t rijden met de scoot en opeens stopte die ermee, naar huis gelopen en uitlaat en cilinder enzo eraf. Zag ik een lekke pakking en tot mijn grote schrik enorm veel kvs bij de krukaskamer. Hoe kan ik dit nou t beste eruit halen en schoonmaken? Ik las dat kvs benzine en olie afstoot en wil niet dat alles zo begint vast te lopen. Ik zag ook dat het gaat plakken en het zo snel mogelijk gefixt moet worden maar tis nou eenmaal 2 uur in de nacht en ik heb niet zoveel ervaring.
Zie foto voor hoe erg het er aan toe is.
Ik hoor graag zsm van jullie tips, alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_3467.png
    IMG_3467.png
    939.6 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Om er zo snel mogelijk simpel het meeste uit te krijgen, vol proppen met doeken. op laten zuigen, en weer opnieuw beginnen.

Zal er wel wat onderin blijven staan, is niet zo'n groot probleem. Als het zo goed als leeg is zou ik het ook een keer inspuiten met olie, zodat het niet gaat roesten.
 
Last edited:
Ik zat hier ook aan te denken maar ben dan bang dat er wat vuiligheid in het Carter blijft liggen, kan ik niet het beste het blok van het frame afhalen, deze op de kop houden en via het spruitstuk met een föhn proberen te blazen? En daarna dan weer de lagers goed insmeren met olie. Ik denk dat het beetje vochtigheid dat blijft liggen niet zo’n probleem is als ik een stuk ga blazen met de scoot verbrand dit vanzelf.
 
Als je het blok eronder uit gaat halen en gewoon met de zuiger naar beneden dat het meeste er zo uit loopt dan zou je daarna met de compressor al het vuil er zo goed mogelijk tussen uit kunnen spuiten en dan eventueel met remmenreiniger of met schone benzine nog ff goed na spoelen
 
Als je het blok eronder uit gaat halen en gewoon met de zuiger naar beneden dat het meeste er zo uit loopt dan zou je daarna met de compressor al het vuil er zo goed mogelijk tussen uit kunnen spuiten en dan eventueel met remmenreiniger of met schone benzine nog ff goed na spoelen
Ik heb het blok er net onder vandaan gehaald en het meeste is eruit. Ik heb geen compressor dus probeer met de hitteföhn het meeste kvs te op dampen
 
Ik durf wel te zeggen dat ik denk dat hij weer start na grondig schoon te hebbenxgemaakt.
Alleen nog wat extra voetpakkinf weg halen wat je kan zien op de foto en dan alles erop en gaan met die banaan
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    323.6 KB · Views: 33
Dan moet je ergens misschien toch een pakking missen? Wat zit er tussen je cilinder en cartwr voor pakking?
Heb er nu nog een dikkere voetpakking op gedaan dan eerst, en ook vloeibare pakking. Alles zit voor de 2e keer weer in elkaar maar moet nog even testen maar is het nu te laat voor
 

Attachments

  • IMG_3479.jpeg
    IMG_3479.jpeg
    179.2 KB · Views: 18
Zit er aan de onderkant van de cilinder , dan ook een waterkanaal , wat door de voetpakking gedicht wordt ? Denk eerder dat het door de koppakking / rubber pakking , komt , en zo langs de zuiger het blok in loopt .
 
Heb er nu nog een dikkere voetpakking op gedaan dan eerst, en ook vloeibare pakking. Alles zit voor de 2e keer weer in elkaar maar moet nog even testen maar is het nu te laat voor
Een pakking en vloeibare pakking is niet heel slim. Dat lekt juist vaker, enkel we voetpakking zou voldoende moeten zijn. Weet niet of het een snel.of standaard blokje is verder maar als het wat.sneller is hou dan rekening met je squish als je een andere voetpakking monteert. Maar dan vrees ik dat toch je carters gesplitst moeten worden om het op te lossen. Zou dan meteen de originele waterpomp erin zetten en die gebruiken
 
Een pakking en vloeibare pakking is niet heel slim. Dat lekt juist vaker, enkel we voetpakking zou voldoende moeten zijn. Weet niet of het een snel.of standaard blokje is verder maar als het wat.sneller is hou dan rekening met je squish als je een andere voetpakking monteert. Maar dan vrees ik dat toch je carters gesplitst moeten worden om het op te lossen. Zou dan meteen de originele waterpomp erin zetten en die gebruiken

Een pakking en vloeibare pakking is niet heel slim. Dat lekt juist vaker, enkel we voetpakking zou voldoende moeten zijn. Weet niet of het een snel.of standaard blokje is verder maar als het wat.sneller is hou dan rekening met je squish als je een andere voetpakking monteert. Maar dan vrees ik dat toch je carters gesplitst moeten worden om het op te lossen. Zou dan meteen de originele waterpomp erin zetten en die gebruiken
Ik heb nu weer circa 10km gereden op de scooter nadat ik het blok weer uit elkaar heb getrokken en ik zie nog geen tekenen dat hij zou lekken bij de cilinder of dat er kvs bij de krukas kamer komt aangezien hij gewoon goed loopt. Nu alleen nog afstellen want dat ding gaat Max 50 en mag wel ietsje harder met 50cc
Post automatically merged:

Zit er aan de onderkant van de cilinder , dan ook een waterkanaal , wat door de voetpakking gedicht wordt ? Denk eerder dat het door de koppakking / rubber pakking , komt , en zo langs de zuiger het blok in loopt

Zit er aan de onderkant van de cilinder , dan ook een waterkanaal , wat door de voetpakking gedicht wordt ? Denk eerder dat het door de koppakking / rubber pakking , komt , en zo langs de zuiger het blok in loopt .
Geen waterkanaal idd, het lag denk ik aan de koppaking. Ik heb extra voorzichtig gedaan met deze monteren en nu lijkt er niks meer verkeerd te gaan na circa 10km te hebben gereden
 
Ik heb nu weer circa 10km gereden op de scooter nadat ik het blok weer uit elkaar heb getrokken en ik zie nog geen tekenen dat hij zou lekken bij de cilinder of dat er kvs bij de krukas kamer komt aangezien hij gewoon goed loopt. Nu alleen nog afstellen want dat ding gaat Max 50 en mag wel ietsje harder met 50cc
Post automatically merged:




Geen waterkanaal idd, het lag denk ik aan de koppaking. Ik heb extra voorzichtig gedaan met deze monteren en nu lijkt er niks meer verkeerd te gaan na circa 10km te hebben gereden
Helaas toch wel. Weer hetzelfde liedje.. heb weer een nieuwe pakkingset besteld en ga ik morgen monteren, moest van werk 6km naar huis lopen met dat ding. Echt geen pretje :(((( misschien ligt het wel niet aan mijn koppakking maar aan mijn cilinderkop zelf…?
 
Lijkt er op dat beide Carters origineel niet bij elkaar horen , of dat bij de carter pas bussen ontbreken , maakt op zich niet uit , wat belangrijk is , is dat het pas vlak van beide Carters vlak is , wat ik bedoel : het is belangrijk dat de beide carters goed vlak zijn waar de voet van de Cilinder op komt te rusten , is dat niet vlak ? geheid lekkage .
 
Lijkt er op dat beide Carters origineel niet bij elkaar horen , of dat bij de carter pas bussen ontbreken , maakt op zich niet uit , wat belangrijk is , is dat het pas vlak van beide Carters vlak is , wat ik bedoel : het is belangrijk dat de beide carters goed vlak zijn waar de voet van de Cilinder op komt te rusten , is dat niet vlak ? geheid lekkage .
Dat is vlak dus dat is het probleem niet. Gister heb ik weer 2 nieuwe koppakkingen gemonteerd en weer lekkage… t lijkt echt idd via de zuiger het motorblok in te stromen. Ik denk dat het dan wellicht de kop zelf is? Doe maar eens vervangen en kijken wat dat doet
 
Back
Top