Kvs cilinder

Tis dus zo dat ik heb een keer mijn motorblok van mijn aerox afgehaald. En hem helemaal geverfd. Nu zit hij er weer op en nu lekt hij op de plek waar je kvs slang in de cilinder kop gaat. Is nu mijn slang kapot of heb ik hem er denk je niet goed opgezet waardoor die niet goed sluit.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je daarvoor ook nog onderdelen van het blok eraf gehad, of alleen het gehele blok eronder uit gehad?

KVS slang moet je helemaal tot het einde op de pilaar schuiven totdat hij helemaal tegen de borst aan zit.. Overigens is het handig als de slang aan het uiteinde recht / vlak is zodat hij tegen de borst van de slangpilaar tegenaan zit.. En dan gewoon de slangenklem erop aan goed aandraaien..

Het is mogelijk dat de kvs slang is uitgelubberd en ook al een veel langere tijd erop heeft gezeten, beste is om de slang dan te vervangen..

Weet je overigens zeker dat de kvs daar vandaan komt en niet uit de waterpomp??
 
Ja want je ziet elke keer dat er een paar druppels aan de onder kant van mijn cilinder kop hangen. En je ziet dan die er 1 rechte natte lijn precies uit die slang komt. Had alleen mijn cilinder eraf gehaald maar daar weet ik zeker van dat die goed zit
 
Heb je wel nieuwe pakkingen gebruikt bij het terug monteren van de cilinder?? Want dat is 100% nodig anders word het nooit meer zo lek dicht namelijk.. Een gebruikte pakking is al helemaal plat geperst en die doet helemaal niks meer dichten..
Dus zowel de voetpakking als de kop pakking zal je dan moeten vervangen.. Maar kijk vooral eerst of dat er geen gaatjes in de cilinder wand zitten waar kvs uit kan gaan lekken.
 
Back
Top