krukaslagers de-monteren?

DRAGSTAR

Well-Known Member
ey

ik heb al de search gebruikt en kon het niet echt vinden vond alleen andere onderwerpen die ik niet nodig had.

maar mijn vraag is dus,wat is de beste manier om lagers van je krukas af te krijgen zonder een lager trekker.
 
Advertisement - register to remove this

VDC ke,ja dat kan ja maar o peen gegeven moement gaat ie niet meer evrder omdat je schroevendraaier niet zo dik meer is,dan zijn de lagers mss wel iets van de wang af maar hoe doe je het dan verder.
 
DRAGSTAR said:
VDC ke,ja dat kan ja maar o peen gegeven moement gaat ie niet meer evrder omdat je schroevendraaier niet zo dik meer is,dan zijn de lagers mss wel iets van de wang af maar hoe doe je het dan verder.

Dikke en dunne schroevendraaier , beginnen met dunne + verwarmen zachtjes tikke , daarna dikke ertussen en dan is het lager er al bijna af , laatste stukje is easy :)
 
Airman said:
owww ga naar iemand die er verstanD van heEFt DEALER OF IEMAND MET GEREEDSCHAP. Of koop een polietrekker. Lagers warmstoken daN gaat je lager overlijden en kan je hem weg gooien (dat zulen jullie ook wel doen) Maar met deze mentaliteit zul je nooit een baan krijgen in de techniek. ik bedoel prutserss!!!!

Ik zou zelf de lagers niet weer gebruiken.
 
$aint said:
Een eerste vereiste voor goed werk/sleutelen is goed gereedschap.
M.a.w. de enigste goede optie is een lagertrekker.

Waarom moet er toch altijd zo geprutst worden?
Ben het eens met Saint, vooral omdat je krukas perfect gebalanceerd moet blijven, dat zal een hamer vast niet bevorderen.
 
Airman said:
Wat ik kan dan wel nieuw op het forum zijn en jij al langer dus gevorderdt ik werk bij een motor zaak en doe opleiding eerste motortechniekes. maar daar gaat het niet om maar ik kan er niet tegen als je gewoon weinig moeite hoeft te doen dat mensen er zon gepruts van maken. sorry als ik mense beledig (als je je aangesproken voelt) het is mijn mening. Ik geef tips heb je weer zon gast die het altijd weer beter weet. Ik hou meer van de oficiele weg.......... :S


ooh, jij bent er zo 1, jij werkt hier dus heb je verstand! jammer dat je mensen noobs noemt terwijl je er zelf ook weinig van snapt,

er zijn mensen die technieken gebruiken, zoals rustig met een hamer en schroevendraaiers de lagers eraf wippen, en gerust daarna 18 pk scoren, en alles blijft het prima doen. dus houd je commentaar voor je
hier komt wel bij kijken, dat je prima te werk moet gaan, anders gaat het fout.

voor de optie lagertrekker, als je deze niet tot je beschikking hebt kun je naar je dealer gaan, vooral als je niet erg handig bent. voor een kleine vergoeding zal je altijd je spullen prima terug krijgen(tenminste dat hoort wel)

Conclusie is: er zijn meerdere manieren om dit te doen, de 1 doet het zo, en de ander weer zo. maar als je iemand prutsers/noobs gaat noemen is het even tijd om in de spiegel te kijken
 
$aint said:
Een eerste vereiste voor goed werk/sleutelen is goed gereedschap.
M.a.w. de enigste goede optie is een lagertrekker.

Waarom moet er toch altijd zo geprutst worden?

er is een verschil tussen prutsen en gewoon verstandig bezig zijn, ik snap je punt wel, maar je moet ook snappen dat het prima op een andere manier kan,

want jehoeft je krukas geen eens aan te raken als je het op een andere manier doet, en je lagers gooi je toch al weg:)
 
denn1s said:
ooh, jij bent er zo 1, jij werkt hier dus heb je verstand! jammer dat je mensen noobs noemt terwijl je er zelf ook weinig van snapt,

er zijn mensen die technieken gebruiken, zoals rustig met een hamer en schroevendraaiers de lagers eraf wippen, en gerust daarna 18 pk scoren, en alles blijft het prima doen. dus houd je commentaar voor je
hier komt wel bij kijken, dat je prima te werk moet gaan, anders gaat het fout.

voor de optie lagertrekker, als je deze niet tot je beschikking hebt kun je naar je dealer gaan, vooral als je niet erg handig bent. voor een kleine vergoeding zal je altijd je spullen prima terug krijgen(tenminste dat hoort wel)

Conclusie is: er zijn meerdere manieren om dit te doen, de 1 doet het zo, en de ander weer zo. maar als je iemand prutsers/noobs gaat noemen is het even tijd om in de spiegel te kijken


Prutsers steunen prutsers

By the way wat moet je nou, ik begrijp je probleem niet moet je weer het laatste woord, brommer man.. weet je ik geef mijn mening (zijn er wel meer die het met me eens zijn) en weet jij het weer beter met je f*cking opmerkingen. Ik zou zeggen doe er wat mee, mijn opmerkingen trek ik terug ik bn er on 1 het spijt me. Ik zeg niks ram gerust met de hammer op je krukas en rijden maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ga je lekker los achter je computer jongetje,

nogmaals als je leest, dan zie je dat er 2 opties zijn, dat jou optie het beste is ben ik wel met je eens, maar het kan ook gerust op een andere manier, en vind je het dat ik op dat motorman verhaal kom, je zet het er zo neer, ik werk hier, dus ik weet alles, that's all, het halve forum draait op meningen, dus mag jij er ook 1 hebben... je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen.
 
Airman said:
Prutsers steunen prutsers

By the way wat moet je nou, ik begrijp je probleem niet moet je weer het laatste woord, brommer man.. weet je ik geef mijn mening (zijn er wel meer die het met me eens zijn) en weet jij het weer beter met je f*cking opmerkingen. Ik zou zeggen doe er wat mee, mijn opmerkingen trek ik terug ik bn er on 1 het spijt me. Ik zeg niks ram gerust met de hammer op je krukas en rijden maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Airman : :L voor jou

je ramt niet met een hamer op je as , je verwarmt het eerst goed steek een schroevendraaier ertussen en tik voorzichtig

lager wipt er zo vanaf , als iemand dat geen lagertrekker heeft is dit een simpele oplossing zolang je maar weet waar je mee bezig bent

Je moet niet als een gek staan lopen beunen op je as nee :L
 
RemcoV said:
Airman : :L voor jou

je ramt niet met een hamer op je as , je verwarmt het eerst goed steek een schroevendraaier ertussen en tik voorzichtig

lager wipt er zo vanaf , als iemand dat geen lagertrekker heeft is dit een simpele oplossing zolang je maar weet waar je mee bezig bent

Je moet niet als een gek staan lopen beunen op je as nee :L

kijk eens aan, iemand die mijn punt snapt, maar ja wat wil je, ik werk niet bij een motorzaak dus = me prutser
 
Lekker kinderachtig Dennis; "kijk iemand die het met me eens is, zal ik nog even meer OT gaan en even langer blijven zeiken, nenenenenneeeeeh".

ps. Ja zo ga ik ook offtopic
 
Raki said:
Lekker kinderachtig Dennis; "kijk iemand die het met me eens is, zal ik nog even meer OT gaan en even langer blijven zeiken, nenenenenneeeeeh".

ps. Ja zo ga ik ook offtopic
deze vind ik anders ook zeer kinderachtig,dennis zegt ook alleen maar hoe het nog kan,hij zegt er toch bij dat de beste maniet natuurlijk niet de pruts manier is,maar zoals hij ook zegt,zo kom je er natuurlijk ook...!!

dus denk ik dat jij beter zwijgt ipv nutteloos te reply'en!!:L
 
Ik heb het dan ook helemaal niet over de discussie hoe je je lagers van je krukas kan trekken, maar meer over het doorzeiken over wie wat nu het beste weet, maar goed...

Ontopic:

Een lagertrekker is een nogal duur stuk gereedschap, maar ik heb er zeker wel een aangeschaft.
Over de andere manieren, die je wel eens hoort:
Lager doorslijpen; als je zou weten hoe warm dat dan wordt en hoe hard de lagerkogeltjes je rond de oren schieten, zou ik hier maar niet aan beginnen.
Lager eraftikken; Nog nooit geprobeerd, ben ik ook niet van plan ook eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd hoe makkelijk dit gaat, want ik kan me niet voorstellen dat als je een lager die op een krukas zit verwarmt (alles warmt mee), je dan met een paar kleine tikjes het lager eraf hebt. Is dit wel zo, zou ik het wel aandurven denk ik, maar alles wat slaan op lagers en krukassen met zich meebrengt, doe ik eigenlijk niet aan.
 
Aan TopicStarter, heb je de krukas uit de carter gehaald ? Zo ja dan had je gewoon de carter kunnen verwarmen en bleven de lagers zo in het carter liggen :) Had je geen gekloot zoals nu.
En ik ben het eens met Dennis, er zijn meerdere wegen richting Rome :)
 
Back
Top