krukaslagers de-monteren?

DRAGSTAR

Well-Known Member
ey

ik heb al de search gebruikt en kon het niet echt vinden vond alleen andere onderwerpen die ik niet nodig had.

maar mijn vraag is dus,wat is de beste manier om lagers van je krukas af te krijgen zonder een lager trekker.
 
Advertisement - register to remove this

Ruben said:
Aan TopicStarter, heb je de krukas uit de carter gehaald ? Zo ja dan had je gewoon de carter kunnen verwarmen en bleven de lagers zo in het carter liggen :) Had je geen gekloot zoals nu.
En ik ben het eens met Dennis, er zijn meerdere wegen richting Rome :)
zo heb ik het namelijk ook gedaan en me lagers bleven alsnog gewoon rond me as zitten...:)
 
Ruben said:
Aan TopicStarter, heb je de krukas uit de carter gehaald ? Zo ja dan had je gewoon de carter kunnen verwarmen en bleven de lagers zo in het carter liggen :) Had je geen gekloot zoals nu.
En ik ben het eens met Dennis, er zijn meerdere wegen richting Rome :)

als je je carters verhit, zetten ze uit... waarom zouden je lagers dan eerder in je carters blijven liggen ipv om je as blijven zitten ?
 
Ruben said:
Omdat het bij zo ging bij 3 vrienden van mij :)

zal ws niet daaraan hebben gelegen dan....

ook elke keer als ik mijn as uit mijn blok haal blijven de lagers in het carter zitten. Bij een vriend van me is het elke keer juist andersom. Ook als je het verhit ;)
 
Bart Hoedemaker said:
ben je gek ofzo, gewoon met een pers eraf halen, NOOIT met een brander of hamers erop. dan maak je de lagers des te weten kapot 8P


Jij snapt het! Ik ben het helemaal met je eens. Als je lagers vervangt wil niet zeggen dat ze kapot zijn:p Maar met zo een kan ik sleutelen zonder ergenis.

Gr Bart= airman
 
denn1s said:
kijk eens aan, iemand die mijn punt snapt, maar ja wat wil je, ik werk niet bij een motorzaak dus = me prutser

Dat bedoel ik niet werken bij een motor zaak= gelijk prutser

Ik edoel dat ik met de oficiele weg leer werken, ik zeg alleen dat je krukas er niet te goed aan doet. Ik leer bijvoorbeeld lagers te bewaren. Maar alle comentaar is welkom denn1s ga zelf maar lekker werken achter je computer. Ik ben het gewoon eens met de mensen die kiezen voor de optie polietrekker+niet warm stoken. Ik begrijp best dt geld besparen maar als er wat mis gaat ben je verder van huis. Het spijt me ik zal nooit meer zeggen prutser en dat ik bij een motorzaak werk ook niet zeggen. Ik probeer alleen duidelijk te maken wat ik leer bij de motorzaak dat dat het beste is. als je jezelf gelijk een prutser genoemd voelt denk daar maar eens over naar en ga maar lekker met je scoot spellen Denn1s. Leer mensen eens de beste dingen gelijk, als er wat mis gaat met dat getik (rustig) ik ken dat onervaren mensen die zachtjes tikken. Maar ik bespaar je de preek. Je zit hoger op niveau dan mij dus ik hou me mond wel
 
ik ben naar de dealer gegaan!! lagers ervan af en erop voor 5 euro.. waarom zou je moelijk gaan doen als je het voor een klein bedrag kan laten doen snap de hele discussie niet
 
sjonge jonge leuk topic dit, gaat nerges meer over :?:? als je je lagers zelf wil vervagen: zoals eerder gezegd, lekker opstoken en gaat het allemaal goed. grof geweld ( hamers ed ) heb je niet eens nodig als je het goed doet ;) en ik meen iets te lezen over hergebruik van lagers hierboven....:?:? dan ben je best dom bezig! voor een paar pleuros heb je niwe lagers. hergebruik ze NOOIT! Als je dat openhaalt gooi je er gewoon niwe lagers in, das altijd zo! Alleen domme mensen ( no offence! ) gaan risico lopen voor die paar euros.

denk dat je nou wel weet hoe je die dingen moet vervangen, zoniet laat je het lekker doen, weet je ook cker dat ht goed komt ;)
 
er zijn nu zoveel mogelijkheden mss is het een idee om een poll te houden in dit topic met de mogelijkheden die hier gezegt zijn...

wat de lagers betreft ik zou ze er liever met een lagertrekker eraf halen... gewoon ff langs de dealer als je daar een beetje bekent bent doen ze dat zo voor je...

suc6 iig
 
ik heb met een vriend een nieuwe krukas gestoken + C4 lagers en brommer rijd perfect gewoon blok opwarmen en ori krukas + lagers vielen er zo uit :s (krukas stond op vastlopen en lagers ook)
 
firevos f-15 said:
sjonge jonge leuk topic dit, gaat nerges meer over :?:? als je je lagers zelf wil vervagen: zoals eerder gezegd, lekker opstoken en gaat het allemaal goed. grof geweld ( hamers ed ) heb je niet eens nodig als je het goed doet ;) en ik meen iets te lezen over hergebruik van lagers hierboven....:?:? dan ben je best dom bezig! voor een paar pleuros heb je niwe lagers. hergebruik ze NOOIT! Als je dat openhaalt gooi je er gewoon niwe lagers in, das altijd zo! Alleen domme mensen ( no offence! ) gaan risico lopen voor die paar euros.

denk dat je nou wel weet hoe je die dingen moet vervangen, zoniet laat je het lekker doen, weet je ook cker dat ht goed komt ;)

Als jij mij kan vertellen waar ik C3/C4-kwaliteit lagers kan vinden voor een paar euros, ben ik meteen onderweg:)
 
Niet iedereen gebruikt kwaliteitslagers, veel mensen gebruiken van die lagertjes die bij 14k meteen blauw uitslaan.

Zelfs voor std doeleinden kan je beter een wat beter lager neme.

Edit:

Stel dat je je blok een keer uit elkaar wilt halen kan je nog wel eens door de vingers kijken en je lager hergebruiken. Het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor manier je het uit elkaar haalt en in elkaar zet. Maar ja, dat is met alles.
 
Gewoon SKF 6204-tn9 (minalagers met kunststof binnenkooi) kosten ook niet meer dan een goede 7 euro per stuk. Goed te doen dus, zeker als je wel eens kijkt naar de prijzen van die afgedraaide malossi-lagertjes.
 
Runner1987 said:
Als jij mij kan vertellen waar ik C3/C4-kwaliteit lagers kan vinden voor een paar euros, ben ik meteen onderweg:)


wil jij zeggen dat je 20 pleuros veel vind....:?:?:? als je dat veel vind dan weet ik het ook niet meer hoor. wat is nou 20 euro voor 1000kmrs plezier...?

als jij dat duur vind kun je ook lekker je ouwe lagrs gebruiken en een lekker risico nemen...its your call!
 
Back
Top