krukaslagers de-monteren?

DRAGSTAR

Well-Known Member
ey

ik heb al de search gebruikt en kon het niet echt vinden vond alleen andere onderwerpen die ik niet nodig had.

maar mijn vraag is dus,wat is de beste manier om lagers van je krukas af te krijgen zonder een lager trekker.
 
Advertisement - register to remove this

DRAGSTAR said:
ey

ik heb al de search gebruikt en kon het niet echt vinden vond alleen andere onderwerpen die ik niet nodig had.

maar mijn vraag is dus,wat is de beste manier om lagers van je krukas af te krijgen zonder een lager trekker.
niet!!

gewoon naar je dealer gaan,hun doet het voor niets meestal,is 1 minuut werk voor een dealer!!!
 
Verwarmen heeft geen nut, omdat je lager strak om je as heen zit.
En er is ook warmte afgifte. Bij mij is het 1 van de 4 keer gelukt maja, het is
toch maar proberen of een lagertrekker.
 
Ik doe gewoon heel voorzichtig een beitel/schroevendraaier tussen het lager en krukas friemelen totdat die een beetje ruimte heeft, en dan gewoon met een poelitrekker het lager er verder afhalen:)
 
zou het niet kunnen door bijv de lager klem te zetten in een bankschroef dan de moer o pde krukas draaien en er met zo'n rubbere hamer of iets dergelij ktegen aan te slaan zodat je de lager ervan af slaat.
 
je neemt zo'n tool om draad te draaien, je weet wel met die 5boutjes in, haalt dat middelste uit en dan plaats je dat middelste over je rollement en span je die 5boutjes sterk aan en dan met polietrekker
 
Een eerste vereiste voor goed werk/sleutelen is goed gereedschap.
M.a.w. de enigste goede optie is een lagertrekker.

Waarom moet er toch altijd zo geprutst worden?
 
Ik heb het met 2 schroevendraaiers gedaan...
Rustig tussen de krukaswang en lager steken, en dan lichte tikjes met de hamer erop geven. Dan komt de lager vanzelf omhoog.
Werkte perfect bij mij :)
 
Back
Top