This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Krukaslager beweegt in het carter

Berendjaap

New Member
Hallo ik heb een typhoon blok gekocht en heb hem uit elkaar gehaald en bleek speling op de krukaslagers te zitten dus ik het blokje uit elkaar gehaald en ook meteen nieuwe krukas en krukaslagers gehaald lagers op de krukas gezet en in het carter gezet maar nu nadat het carter is afgekoeld kan ik de krukas gewoon heen en weer bewegen ik denk dat de carters versleten zijn want de rest heb ik allemaal vervangen en zeker weten goed gemonteerd weet iemand een oplossing?
 
Lagers met Kunststof kooi , hebben altijd speling als ze koud zijn ,,, ik weet niet wat je gemonteerd heb ??
Het zijn de originele c3 lagers van piaggio de lagers zelf hebben geen speling maar kan de krukas zo uit het Carter trekken en schuift alle kanten op dus ik denk dat ik nieuwe carters nodig heb tenzij er een andere oplossing is
Post automatically merged:

Ik kan hem zo op en neer bewegen
 

Attachments

  • image.jpg
    166.1 KB · Views: 15
  • image.jpg
    172.9 KB · Views: 15
  • image.jpg
    204.4 KB · Views: 15
Dan is de PASSING van de Carters niet goed meer .
Wat je kan proberen :
Krukas incl. Lagers 24uur in de vriezer te gooien .
Dan carters warmstoken op 210 gr Celsius , dan krukas en lagers terug in het blok , Grote kans dat de Carters weer gekrompen zijn , en probleem opgelost is .
 
Aah super bedankt ik ga het proberen want ik kan nu de krukas met lagers zowat met me hand eruit trekken ik laat het weten als het gelukt is