Michelg
Member
Beste,
De keerring van de krukas aan de variozijde van mijn Peugeot Speedfight 2 2takt is lek. Ik wil deze dus vervangen, maar wat is de beste manier hiervoor?
Ik begreep dat je het beste eerst even met een stift een markering kan zetten op je carter hoe diep je keerring er momenteel in zit, om te weten hoe diep je de nieuwe erin moet zetten. Daarna moet je met een priem o.i.d. een klein gaatje in de keerring prikken, vervolgens een kort schroefje erin draaien en dan zou je de keerring eruit moeten kunnen trekken. Hierna zou je de nieuwe keerring (met een beetje 2t olie aan de zijde die het carter in gaat?) erin moeten kunnen slaan met een hamer en een kunststof buis met dezelfde diameter als de keerring.
Is dit de juiste methode om een keerring te vervangen of is er een betere manier?
De keerring van de krukas aan de variozijde van mijn Peugeot Speedfight 2 2takt is lek. Ik wil deze dus vervangen, maar wat is de beste manier hiervoor?
Ik begreep dat je het beste eerst even met een stift een markering kan zetten op je carter hoe diep je keerring er momenteel in zit, om te weten hoe diep je de nieuwe erin moet zetten. Daarna moet je met een priem o.i.d. een klein gaatje in de keerring prikken, vervolgens een kort schroefje erin draaien en dan zou je de keerring eruit moeten kunnen trekken. Hierna zou je de nieuwe keerring (met een beetje 2t olie aan de zijde die het carter in gaat?) erin moeten kunnen slaan met een hamer en een kunststof buis met dezelfde diameter als de keerring.
Is dit de juiste methode om een keerring te vervangen of is er een betere manier?