Krukas wil op 1 punt niet soepel doordraaien

Spasta

6.74 @ 150 meter
Hello,

Heb probleempje:

M'n krukas wil niet goed draaien. hij gaat soepel behalve op 1 punt, daar gaat hij wat stroeffer.

werkwijze:
Lager in carterhelft geplaatst. krukas erin. --> draait soepel
krukas stukje in andere carterhelft --> draait ook nog soepel totdat de carterhelften echt TEGEN elkaar zitten.
krukas centreren --> is al beter maar nog blijft er een klein slagje inzitten zegmaar.

Heb het blok aantal keer opnieuw open gedaan omdat ik dacht dat er wat scheelde met de defcon ofzo (dat die daar tegen kwam) maar dat is niet zo.

Zonder keerringen doet die dat ook dus daar ligt het niet aan.
Lagers zijn nieuw. (skf c4 kunsstof kooi)
Is overigens wel eerste keer dat ik eerst lagers eerst in blok leg ipv eerst op de as

Ik begrijp er niets meer van.
Was aardig gefrustreerd gisteren dus heb het blokje mooi in elkaar gezet en even aangekickt. ding draait wel gewoon normaal.

Iemand enig idee/suggesties oid, nu ligt het blokje weer met alleen krukas erin dus dit is het moment om het te fixen :p

Grtz Hans

btw: als ik met m'n rotor draai (met cilinder erop) dan draait hij zeg maar gewoon lekker door, dat zal wel door het gewicht van rotor komen maar of het gezond is om het zo te laten zitten betwijfel ik...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Spasta said:
Zonder keerringen doet die dat ook dus daar ligt het niet aan.

BojT said:
zoals ik op msn zei.. check je keeringen even. misschien dat er eentje krom/scheef in je carter zit. dat je as daarom op sommige punten klemt aan de keering.
:rolleyes:


Ik zeg, nog een x proberen te centreren.. bij mij loopt het ook niet altijd in 1x soepeltjes
 
kaj said:
Zonder of nou met je cilinder erop? Je roter eraf en je kan amper draaien. Dus compressie of begrijp ik het nou verkeerd?


nene, geen compressie.

als ik m'n cilinder en rotor eropdoe draait hij soepel door maar voel je het knikje zegmaar nog altijd als je traag draait.

als je cilinder en rotor eraf doet is het hetzelfde alleen dan is het wat moeilijker draaien ivm dunne krukas eh :)
 
Als je alles al geprobeerd hebt. Dan zou ik zeggen dat er een lager kapot is al uit de verpakking. Maar ik weet niet hoe erg het is als je er aan draait ? mischien is het zo minimaal dat je rijd dat het weg is.
 
kzou zegge, probere sim-ringen eruit te halen, weer draaien, als ie nog steeds dat knikje heeft, en drest gwoon goed draait, is t denks iets van n vuiltje in je lagers, of n lager er scheef in, maar da lijkt me sterk...
 
Wallston LC said:
kzou zegge, probere sim-ringen eruit te halen, weer draaien, als ie nog steeds dat knikje heeft, en drest gwoon goed draait, is t denks iets van n vuiltje in je lagers, of n lager er scheef in, maar da lijkt me sterk...

nieuwe krukas is vandaag binnengekomen.
lagers, keerringen worden vanzelfsprekend ook vervangen.

as die uit het blok komt laat ik controleren ivm balans. als die nog goed is gaat die waarschijnlijk in de verkoop.

laat het wel weten :)
 
blok gisterenavond in elkaar gezet met een nieuwe Malossi RHQ Pen12 krukas, nieuwe skf c4 kunsstof kooi lagers en nieuwe keerringen.

Het asje draait perfect!

Ik weet (nog) niet aan wat het nou lag maar ik ga de hebo as (die erin zat en waar het niet mee lukte) laten controleren en laten balanceren.

Het probleem is iig opgelost :)

thx voor de hulp :*
Grtz Hans
 
Back
Top