krukas vervangen??

Ludixlover

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ik heb een nieuwe cilinder aangeschaft, die is van gietijzer denk ik, hij is namelijk zwaarder. Nu heb ik onder mijn ludix een aluminium cilinder ( een lichte ) zitten. Ik wil deze nu dus vervangen met de gietijzere cilinder, is het nu nodig om ook de krukas te vervangen.

Of kan ik gewoon de cilinder met de zuiger monteren?
 
Advertisement - register to remove this

Als het een gewone 50cc is kan je je oude krukas houden, als die niet kapot is!
Het gewicht van je cilinder heeft dr geen invloed op dus alu of giet maakt niet uit
Zolang de cilinder inhoud hetzelfde blijft
Maar waarom heb je je cilinder vervangen?
Je hebt toch niet een "zwaardere" cilinder willen steken om sneller te gaan en daarom je "lichte" alu 50 cc vervangen met een "zware" giet 50cc 8P8P8P
Dat gaat weinig uitmaken dan eh, met een zwaardere dus sterkere cilinder bedoelen ze 1 met een grotere cilinder inhoud eh ;)
Als je het gedaan hebt omdat je cilinder stuk was moet je controleren of je as nog goed is en of er geen stukjes metaal in je carter terecht gekomen zijn...

greets
 
de orginele peugeot cilinders zijn niet alu maar wel lichten als een andere namaak cilinder. je kan de boel gewoon zo monteren maar wat is de rede dat je de cilinder vervangt? er is namkelijk niets degelijker als de std peugeot cilinders
 
Back
Top