krukas vervangen ??? en nog wat vraagjes.

pims16

Well-Known Member
hallo allemaal..

ik heb een aeroxR uit 2001 nou ben ik van plan om het een en het ander eraan veranderen ik dacht aan het volgende
: dr70
: 19 mm carb
: stage 6 koppeling
: variateur ?????

is het nodig om ook mijn krukas te vervangen deze heeft al 14500 km gelopen?

wat voor variateur raden jullie me aan ??

en maakt een HPI binnerotor veel verschil qua optrekken en topsnelheid.

gr pim.
 
Advertisement - register to remove this

Je kan beter eerst een andere uitlaat kopen i.p.v. een binnenrotor. Dat zal meer helpen met optrekken en topsnelheid.
 
Opzich is een andere krukas niet nodig.
Maar als je al die dingen gaat veranderen (kost wel wat) kan je evengoed een paar tientjes erbij aan gooien voor een krukas.

Power one of doppler heb je onder de 100 euro.
Je std krukas houdt het wel maar misschien niet voor lange tijd en dan is je carter ook voor de vuilbak.

Een dr70 presteert mooi met een yasuni r en malossi mhr vario en 19mm carb.
 
Aangezien je nog een vario wil hebben, dan zou ik het geld van die HPI + Vario bij elkaar leggen en een Overange set halen.


Een binnenrotor is eigenlijk iets wat je pas als laatste moet toevoegen aan je setup, anders is het eigenlijk niet echt de moeite waard kwa vermogens winst.
 
en maakt een HPI binnerotor veel verschil qua optrekken en topsnelheid.

haha tuurlijk man! heel groot verschil zeker een HPI

maar goed met je 'nieuwe setup' zou toch al gauw een c20 of c30 erbij doen om echt een binnenrotor tot zn recht te laten komen
 
Last edited:
en dan zowieso je krukas .. maar bedenk goed he als je eenmaal zo rijd , iedereen kijkt van de tering herrie om e.d. (heb zelf mhrspeed en mhr pijp en de hele meuk)

je kan er spijt van krijgen
 
robin, jij gaat wel een stuk verder met mhr speed etc, hij wilt met dr70 rijden, ik rij zelf ook met een dr70 + yasuni R + 19mm carb, gewoon orgineel filter houden, dan maakt hij gewoon een lekker zwaar geluidje en zeker niet zo veel lawaai,

@pims16
ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als je het safe wilt houden kan je er beter een nieuwe krukas in leggen dopler / power one.
 
Back
Top