Krukas vast...

Ik moet overigens ook een nieuw naaldlager & pistonpen.
Zijn er ook naaldlagers die ik absoluut niet moet kopen?

En je hebt krukaslagers met stalen of plastic binnenkooi. Welke zijn het beste?
 
Originally posted by Stevie
Ik moet overigens ook een nieuw naaldlager & pistonpen.
Zijn er ook naaldlagers die ik absoluut niet moet kopen?

JAH, DAT SPUL DAT STANDAARD BIJ RITO/YAMASHI/DOPPLER WORDT GELEVERD...

NEEM BIJVOORBEELD EEN EVO-NAALDLAGER, DEZE ZIJN EEN STUK BREDER, EN HEBBEN DUS MEER DRAAGVLAK...

En je hebt krukaslagers met stalen of plastic binnenkooi. Welke zijn het beste?

IS ZO NIET TE ZEGGEN...

 
Er worden verschillende naaldlagers bijgeleverd Bart, soms zo'n gare plastic lager, soms een prima lager, moet je maar hopen dat je een goede krijgt :)
 
Nu wil ik graag een beetje binnen een budget blijven, en misschien handig als ik zelf het blok splits, de carterhelfden bij de scooterzaak breng, en hun er een nieuwe as in laat zetten.

Alleen heb ik een vraagje over de ontsteking. Heb ik hier perse een poelietrekker voor nodig? Lukt het niet met een luchtsleutel?
 
nee. Ja de moer eraf halen wel, maar het vliegwiel eraf trekken natuurlijk niet...Je kan evt wel gewoon een bandenligter gebruiken...je pleurt die krukas immers toch weg.
 
$aint biedt mij een volronde Rito krukas aan voor 37,50 euro.

Is dit een goede krukas voor mijn setup? Beetje te vergelijken met een doppler as?
 
Originally posted by Stevie
$aint biedt mij een volronde Rito krukas aan voor 37,50 euro.

Is dit een goede krukas voor mijn setup? Beetje te vergelijken met een doppler as?

houd ie wel, dingen zijn nog wel aardig afgewerkt.
 
Toch nog ff vraagje. De Rito krukas. Die is echt sterk genoeg voor mijn setup? Ik wil binnenkort een andere uitlaat...waarschijnlijk een C16, en daarna een grotere caberateur (24mm).

Maar kan die Rito as dat gewoon aan? En zijn er grote verschillen tussen een Rito en een Doppler as?
 
Originally posted by Stevie
Toch nog ff vraagje. De Rito krukas. Die is echt sterk genoeg voor mijn setup? Ik wil binnenkort een andere uitlaat...waarschijnlijk een C16, en daarna een grotere caberateur (24mm).

Maar kan die Rito as dat gewoon aan? En zijn er grote verschillen tussen een Rito en een Doppler as?

Houdt ie wel *zucht*
 
Originally posted by LXSpeedfighterz


Zondag er ff onder zetten, Siep komt ook meehelpen

Ok, cool! Zal ik vrijdag even lagertjes halen, keringen, poelietrekker & vloeibare pakking. Dan heb ik volgens mij alles wat ik nodig heb.
 
Originally posted by Stevie
En zijn er grote verschillen tussen een Rito en een Doppler as?

1. Doppler heeft 2 gaten @smallend voor betere smering...
2. Doppler heeft een koperkleurige drijfstang, van waarschijnlijk beter materiaal, verder is de drijfstang gepolijst...
3. Doppler heeft vulringen tussen de drijfstang & krukaswangen...

De Doppler is dus zeker de betere krukas, maar die Rito geeft echt geen enkel probleem, zie Tim's reply...
 
Back
Top