Krukas splitsen Minarelli horizontaal kort

Xusuhi

New Member
Hoi, ik ben bezig om mijn krukas te vervangen maar ik loop tegen een paar dingen aan. Ik wil de blok splitsen maar de draaimolen aan de onstekingskant wil niet loskomen, en ik heb 3 kleine magneetjes met veer die ergens in de vertanding horen denk ik weet iemand misschien hoe deze zitten ik heb onder een paar fotos gestuurd. Bij foto 1 heb je denk ik speciaal gereedschap nodig om los te maken weet iemand hoe dit heet1000003306.jpg1000003305.jpg

Advertisement - register to remove this

Als je de startkoppeling terug in elkaar zet kun je deze benutten om het vliegwiel te verwijderen.

Hulzen op de veren plaatsen. Huls naar de buitenzijde. Terug in elkaar schroeven. Kogeltjes tegen de hulzen in de baan duwen.

Meteen het naaldlager terug erin steken. Zo niet dan vallen de kogeltjes er weer uit.

Last edited:
Als je de startkoppeling terug in elkaar zet kun je deze benutten om het vliegwiel te verwijderen.

Hulzen op de veren plaatsen. Huls naar de buitenzijde. Terug in elkaar schroeven. Kogeltjes tegen de hulzen in de baan duwen.

Meteen het naaldlager terug erin steken. Zo niet dan vallen de kogeltjes er weer uit
Vliegwieltrekker heb ik besteld, heb je misschien een video of iets dergelijks waar iemand laat zien hoe je die start koppeling in elkaar zet met die veertjes en waar die naaldlager moet komen? Klinkt misschien een beetje dom maar alles was er zo uit gevallen toen ik bezig was met uitzoeken hoe de vliegwiel loskomt dat ze opeens eruit lagen en ik niet gezien heb hoe het nou zat
Post automatically merged:

1000003307.jpgik heb het nu zo, dus nu dichtschroeien en daarna kogeltjes ertussen. Maar waar moet de lager komen? Niet in het midden toch

Moet het zo?1000003308.jpg

Last edited:
1736094880200.png
Deze om het blok uit elkaar te splitsen / trekken.

1736094951209.pngDeze om het carter weer in elkaar te trekken / duwen .

En deze om de borgringen los te krijgen van de motorophanging:
1736115404461.png

Op youtube staan wel wat videos hoe dat te werk gaat.

Last edited:
Vliegwieltrekker heb ik besteld, heb je misschien een video of iets dergelijks waar iemand laat zien hoe je die start koppeling in elkaar zet met die veertjes en waar die naaldlager moet komen? Klinkt misschien een beetje dom maar alles was er zo uit gevallen toen ik bezig was met uitzoeken hoe de vliegwiel loskomt dat ze opeens eruit lagen en ik niet gezien heb hoe het nou zat

View attachment 79049ik heb het nu zo, dus nu dichtschroeien en daarna kogeltjes ertussen. Maar waar moet de lager komen? Niet in het midden toch

Moet het zo?View attachment 79050
Nee de huls moet om de veer en die zie ik niet of hij is omgedraaid.

View attachment 79051
Deze om het blok uit elkaar te splitsen / trekken.

View attachment 79052Deze om het carter weer in elkaar te trekken.
Op youtube staan wel wat videos hoe dat te werk gaat.
Ja de onderste heb ik al krukas trekker, die bovenste hoef niet perse toch kan je ook met kunstof hamer uit elkaar tikken heb ik gezien op youtube

Nee de huls moet om de veer en die zie ik niet of hij is omgedraaid.
Heb je misschien een youtube video linkje voor mij, de huls zit wel om de veer. Maar ik vind het een beetje vreemd want ze blijven loszitten

Zoek zelf op YT. Hoe moeilijk kan het zijn.

Blok splitsen doe je door de zijde van het krukas lager binnen en buiten te verwamen met een hitte pistool. Paar keer tikken met rubberhamer en de zaak komt los.

Zoek zelf op YT. Hoe moeilijk kan het zijn.

Blok splitsen doe je door de zijde van het krukas lager binnen en buiten te verwamen met een hitte pistool. Paar keer tikken met rubberhamer en de zaak komt los.
Dankjewel, ik had al een paar keer gezocht op yt. Maar ik zocht alles op in het Nederlands wat niet echt relevante videos weergaf. Vandaar bedankt voor de moeite. Alleen nog wel een vraagje weet jij misschien waar dit ding moet

Attachments

• IMG_20250105_200448.jpg
    IMG_20250105_200448.jpg
    93.4 KB · Views: 3
Back