krukas slaat dan ineens vast

Status
Not open for further replies.

MBJ-Tuning

MBJ-Tuning
Hey mensen

Allereerst wens ik iedereen hier een gelukkig 2004!!!!!

Nu mijn probleem....
Ik heb sinds kort een andere krukas (Doppler S1R met gepolijste drijfstang)
met SKF C4 lagers in mijn scooter gezet.

Hij liep hartstikke soepel toen ik hem er eenmaal in had zitten.

Toen ben ik begonnen met het verdere opbouwen,.. de cilinder en ontsteking enzo heb ik er allemaal even op gezet. en hij liep nog steeds hartstikke mooi.

Alleen als ik alles aan de vario kant er op ga zetten (gewoon ff met de hand aandraaien) loopt het ook nog soepel, maar als ik dan met de ratel de krukas moer goed vast wil zetten dan slaat de krukas in 1 x vast en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer rond...draai ik de krukas moer weer ff 1 slagje los dan loopt ie wel weer soepel.

Wie weet waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen..want ik wil het allemaal graag even aan de loop maken,, alleen kan ik er niet achter komen waardoor het steeds zo moeilijk gaat.

Ik hoor het wel,

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk draai je hem in de starterkrans.. Kan maar 1 kant opdraaien namelijk.. draai je de krukas naar rechts dan 'klemt' ie..

Denk dat dat het probleem is.
 
Ik zou niet weten waar er nog een ringetje ofzo tussen zou moeten....en als ik hem met de ratel vast zet dan gaat de krukas niet naar links en niet naar rechts....dus aan de starterkrans ligt het dan ook niet.

Waar zou anders een ringetje extra tussen moeten dan? (ik heb nu wel een andere krukas...misschien dat een doppler as net iets anders verloopt dan een originele as ofzo dat er toch een extra ring tussen moet.)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top