Krukas nog goed?

kaj

Well-Known Member
Hallo,

IK heb een evo krukas die ong 1000 km oud is. Waarvan ong 700 km met 70 giet, 100 km met 70 evo en ong 200 km met 50 mhr. Hij ziet er nu zo uit:

Mijn vraag is: Kan dit kwaad? Kan ik hiermee doorrijden? Het is namelijk wel zonde want het asje is voor de rest nog helemaal goed.
Mvg kaj,

0/edit/ misschien handig: het gaat om een mina hori lc blokje.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dat is normaal volgens mij , zal es kijken ...

[edit] ik heb gekeken , ze zijn std zo , alleen bij mij zitten er scheuren vanuit die hoek , en daar is nog een heel seizoen mee gereden en bleef zelfs heel :)
 
CiRox said:
kan geen kwaad :)
zolang je maar kan zien dat de scheuren niet doortrekken of er stukjes los kunnen komen te zitten...


dat is het grappige eraan , er KAN eigenlijk weinig gebeuren , de scheuren van gat tot gat maar niet op een stuk waar wat af kan vliegen , tenzij de hele krukas in enorme stukken uit elkaar valt...
 
IK heb hem geopend, omdat ik het niet nodig vind om een nieuw topic voor dit te openen. Hier komt hij dan :P : IK heb dus nieuwe c3 lagers gekocht en erop laten persen. Dus ik blokje verwarmd en carterdelen op elkaar. De bouten vast gezet en krukas zat vast. Dus ik tikjes geven, maar nu draait hij wel, maar niet zo soepel. Als ik de bouten iets los draai (blokbouten) Dan draait hij super! Dus wat kan ik nu doen? Blokbouten wat losser. Dus handvast en een klein tikje erbij? Wat ik vergeet te melden is dat ik net met mijn broer geprobeerd heb hem soepel te krijgen. Dus ik eerst aan variokant tikjes geven. Hij bleef hetzelfde en toen ging hij stroever. Dus ik aan ontstekingskant tikjes geven en nu hij weer wat soepeler, maar nog niet je van het. Toen ging hij weer stroever. Dus kan het zijn dat ik de blokbouten te vast heb gedraait?

Mvg kaj, Sorry voor het wat vage verhaal :P.
 
geef gewoon paar ligte tikjes met een ijzeren hamer aan beide kanten,, liefst met koperen hamer maar dat heeft niet iedereen,, dan gaat hij cker perfect zitten,, niet heel hard slaan anders krijg je er geen boutje erop:)
 
melf #50 said:
daarom zet ik dus eerst de lagers in het carter , nu zitten de lagers dus te dicht op de krukas...
Ja ik zeg ook al tegen veel mensen dat je gewoon het lager in carter moet doen, misschien heb ik het ook wel tegen hem gezegt en anders zoiezo tegen een vriend van hem. Maarja ze luisteren ook nooit
:|
 
P.Butter said:
Ja ik zeg ook al tegen veel mensen dat je gewoon het lager in carter moet doen, misschien heb ik het ook wel tegen hem gezegt en anders zoiezo tegen een vriend van hem. Maarja ze luisteren ook nooit
:|

Blabla :P, maar is heb dus al het mogelijke geprobeert en het lukt niet echt.. Maar maakt niet uit welke kant ik tikjes blijf geven. Hij blijft hetzelfde draaien :S. Ik denk dat ik het morgen probeer. Bedankt voor de antwoorden.
 
mja , denk dat je nog wel problemen mag verwachten , soms ook niet , dan heb je geluk..

als het zo niet soepel wil draaien kun je het beter weer los pakken , lagers wegflikkeren nieuwe kopen en het doen zoals ik het zeg , lager eerst in het carter...
 
mja , zou eerst nog ff proberen om m toch lekker aan het rollen te krijgen , gewoon aan beide kanten een moer erop zetten en dan met een kunstof hamer een tikkie geven , wil het dan niet gewoon de scooter aan de loop maken en voorzichtig proberen...

heb je de keerringen er al in? en zo ja ook vet aan gedaan?
 
Keerringen zitten er nog niet in, maar ik probeer het nog even. Als het nog steeds zo blijft zet ik het blokje in elkaar en kijken wat hij doet :). Als hij het niet doet dan heb ik weer een goede reden om het zaakje uit elkaar te halen. Maar keerringen kunnen erin met skf vet uit zo'n tube? Het is trouwens voor mij de 1ste x dat ik mijn krukaslagers vervang. :)
 
Bij mij draaide ie ook niet goed aant begin toen het blok net dicht zat maar dat heb ik verholpen door gewoon tikjes aan de vario kant en/of ontstekingskant te geven.
En ik heb gewoon als eerst me lagers over me krukas heen gedaan.
En als de keerringen er weer in gaan gaat ie wel weer een stuk zwaarder draaien maar dat is normaal.
 
Ik heb vandaag alles erop gezet. Bougie vonkt, maar wordt nat. Ik heb veel compressie ivm met eerst! maar omdat hij nat is probeer ik morgen een 80 sproeier. Kijken wat hij doet. Als hij het dan nog niet doet haal ik het blokje er weer onder vandaan en moet ik weer nieuwe lagers, maar hij doet het nu dus niet. Ik had het blok verwarmd om te centreren. Toen ging hij opeens redelijk soepel!, maar toen hij afkoelde ging hij steeds stroever. Wat kan dit zijn? Mvg kaj,
 
Back
Top