Krukas nog Goed?

Status
Not open for further replies.

Otto

Well-Known Member
Goedendag,

Ik heb dus een krukas uit een blok gehaald wat ik had overgekocht, maar ik was er een beetje mee aan het draaien en zag dat als de krukas zeg maar op het ODP staat en je de drijfstang naar de ontstekingkant duwt dat hij dan de wang raakt aan die kant.Naar de andere kant raakt de drijfstang de wang niet.
Zou hier nog mee te rijden zijn of raden jullie het af?
Op foto 1 zie je dat de drijfstang de wang raakt.

Alvast bedankt, Otto.
[ir]http://home.kabelfoon.nl/~cate/doppler.JPG[/ir]
[ir]http://home.kabelfoon.nl/~cate/doppler2.JPG[/ir]

Advertisement - register to remove this

Zover als je de drijstang opzij hebt staan zal hij nooit kunnen gaan als hij gemonteerd is en er een zuigertje opzit. Hiermee moet een blokje nog prima kunnen lopen.
Maar het is misschien wel een aanwijzing dat het lager niet meer helemaal jofel is.

Je hebt geen op/neerwaartse speling?

Cipher said:
Zover als je de drijstang opzij hebt staan zal hij nooit kunnen gaan als hij gemonteerd is en er een zuigertje opzit. Hiermee moet een blokje nog prima kunnen lopen.
Maar het is misschien wel een aanwijzing dat het lager niet meer helemaal jofel is.

Je hebt geen op/neerwaartse speling?

Geen speling op/neerwaarts. Maar als je er goed naar kijkt lijkt de drijfstang wel een beetje scheef te staan.
Ik gok het er niet op en gebruik wel een ander asje.
Bedankt voor de reacties :)

je zou idd voor safe kunnen spelen
maar speling naar zijkanten hort..
mja zal je dnek k wel weten
verder is het idd de speling van bove naar benden...dus zou best kunnen..mja..bezuinigen op een krukas met een setup van 2000 euro.
eigen keuze

M@ste®foo®t said:
je zou idd voor safe kunnen spelen
maar speling naar zijkanten hort..
mja zal je dnek k wel weten
verder is het idd de speling van bove naar benden...dus zou best kunnen..mja..bezuinigen op een krukas met een setup van 2000 euro.
eigen keuze

Njah het is voor op een "std" scooter, maar eventueel komt er nog een Mhr Team op voor de gein, dus ik wil wel een beetje zekerheid hebben.

De spiebanen zijn ook al aardig versleten dit kan er voor zorgen dat er veel speling tussen de variobus en krukas zit wat weer voor slijtage op andere onderdelen kan zorgen, maar hij lijkt ook krom te zijn of ligt dat aan de foto. Ik zou er in iedergeval niet mee gaan rijden ook al is het voor een standaard scooter. Als je er een andere krukas in wil zetten kun je beter een betere 2de handse kopen ofzo of een nieuwe.

Patje@sf said:
De spiebanen zijn ook al aardig versleten dit kan er voor zorgen dat er veel speling tussen de variobus en krukas zit wat weer voor slijtage op andere onderdelen kan zorgen, maar hij lijkt ook krom te zijn of ligt dat aan de foto. Ik zou er in iedergeval niet mee gaan rijden ook al is het voor een standaard scooter. Als je er een andere krukas in wil zetten kun je beter een betere 2de handse kopen ofzo of een nieuwe.

De spiebanen zijn dus duidelijk niet versleten, misschien is dit slecht te zien.

NIET MEE GAAN RIJDEN!!! ABSOLUUT NIET MEE GAAN RIJDEN!!! ZELFS STANDAARD NIET!!! Ik had zelf ook zoiets en mijn aerox heeft gvd 5 maanden stil gestaan door zo'n krukas! cilinder was aan schijt, drijfstang losgeschoten en zuiger verbrijzeld! de stukken van de zuiger lagen gewoon los in het blok! Alleen als je je blok flink wilt beschadigen zou ik hiermee gaan rijden! :|

Dat wordt duidelijk een sleutelhanger :D

Nog één vraagje. Ik heb hier nog een P1 as liggen, geen speling op/neerwaarts , maar hij maakt een beetje geluid als je hem ronddraait. Gaat dit geluid weg als er gewoon mee wordt gereden en er dus mengsel op komt of is deze ook gewoon klaar voor een sleutelhanger :?

je bedoelt dat hij een beetje stroef draait? daar kun je nog mee rijden, met die bovenstaande krukas zou ik iig ni meer mee rijden. big end is kapot. bij zulke speling kan die krukas alleen maar gaan zwabberen wat aardige gevolgen met zich mee kan hebben

maximalistixx said:
je bedoelt dat hij een beetje stroef draait? daar kun je nog mee rijden, met die bovenstaande krukas zou ik iig ni meer mee rijden. big end is kapot. bij zulke speling kan die krukas alleen maar gaan zwabberen wat aardige gevolgen met zich mee kan hebben

Njah die P1 as draait niet stroef, alleen een beetje geluid, ja hoe kan ik het omschrijven. een beetje een droog lager geluid, alsof het niet goed gesmeerd is.

Zero-X-Tuner said:
Gaat waarschijnlijk wel weer weg als de krukas goed gesmeerd wordt! ;)

denk ik idd ook, enne die tip van die wd-40 lijkt me ook wel wat voor jouw. krukasje heeft zeker een tijdje ni gedraaid ofwel, dan is hij gewoon wat droog , en aangezien je draaide delen hebt( drijfstang) kan dat als het droog is een beetje een schurend geluidje maken

Status
Not open for further replies.
Back